[NEC ND-1300A] Power calibration error 4x

vbimport

[NEC ND-1300A] DVD brander geeft met NERO sinds enige tijd problemen,
nl: Power calibration error voor 4x DVD speed

Ik gebruik Princo DVD-R 1x-4x, voorheen op 4x DVD speed geen problemen.
nu wel…maar op 2x DVD speed echter geen probleem ???

ATA kabel gekocht…error
Upgrade van 1.0b naar 1.0c…error

Qua ruimte op HD geen gebrek, ook interne geheugen is er volop. 496MB

Weet iemand er meer over deze euvel?

Ikzelf heb een NEC 7900A (cd-brander). Deze geeft bij snelheden boven de 4x ook een calibration error (lifetec schijfjes). Het geluid wat hierbij word ontwikkeld doet me sterk denken aan onbalans, wat mij toch doet vermoeden dat het om een kwaliteitsprobleempje gaat en deze brander dus gewoon een betere kwaliteit vraagt.

Deze power calibration error is volgens mij het calibreren van de laser op het schijfje. Als dit, om wat voor reden dan ook, niet binnen een bepaalde tijd lukt is het calibratie-gedeeltje van je cd’tje vol en ontstaat deze error.

Het enigste wat bij mij voor alsnog heeft geholpen is gewoon niet met hogere snelheden branden, wat overigens knap lullig is als je met 52x zou moeten kunnnen branden.

Hartelijk dank voor jouw (snelle) respons.

Overgaan naar een lagere snelheid dat wel werkt is natuurlijk ook een optie,
maar wat voor mij nou het vreemde is, dat de 4x DVD Speed eerst wel goed werkte.
Dezelfde merk DVD’s wel te verstaan.
Misschien dat de “kwaliteit” van de DVD’s kan verschillen.
DVD’s per bulk gekocht (spindels)…
Tja. er kan altijd een rotte appel in de mand aanwezig zijn.

Heb anderen ook spindels geleverd maar die hadden echter geen problemen op 4x
(weliswaar verschillende branders…maar toch.)

Kortom een hoop factoren die hiermee een rol zou kunnen spelen.

Misschien een kwestie van proberen met andere Schijfjes?

Mvgr, LisaZoef

Er zit inderdaad kwaliteit verschil tussen
als ik bv Arita min op de beurs koop , gaat hij op 2 speed
van Opus de zelfde Arita’s op 4 speed

meestal zijn ze van de beurs B keuze

Net zoals bij veel andere goedkopere media is het ook bij Princo zo dat de productiekwaliteit verre van stabiel is. Alhoewel ik nog nooit een Princo schijf van een enigzins acceptabele kwaliteit heb gezien is de ene nog slechter dan de andere. Indien deze schijfjes dus van een mindere batch zijn, kan dit goed de oorzaak van je probleem zijn.

Je zou eens een andere firmware kunnen proberen, maar ik zou je ten zeerste aanraden om degelijke schijven te kopen. Vooral een NEC1300 heeft nogal baat bij degelijke schijven. Is het niet op de korte termijn, dan wel op de langere termijn.