NEC 3520 alle files zijn corrupt

vbimport

Een vraagje.

Ik was vandaag een computer aan het installeren alles goed en wel.
Wil ik wat spellen installeren vanaf de dvd drive (prince of persia sands of time) die zat namelijk bij de Grafische kaart en als je hem installeert krijg je een melding dat de file die nu op de schijf is gezet anders is als in de cab file.

Nou komt het leuke… met alle spellen en office 2000 NL had ik deze melding.

Het is een AMD 64 3400+ 512 mb intern + geforce 6600 GT+ 80 gb maxtor en een msi moederbord.

Iemand een id?

Ik heb ideetjes genoeg, maar het is moeilijk cq onmogelijk je een antwoord te geven waar je direct iets mee kunt.

Het is duidelijk dat er iets mis gaat met de data die vanaf de 3520 af komt. De vraag is echter waar het fout gaat: is het de drive, de kabel, het mobo, het geheugen of wellicht nog wat anders? Dat kan namelijk allemaal!

Om eens wat opties te elimineren zou ik je het volgende aan willen raden:

1. Probeer eens met de 3520 van een CD/DVD op te starten. Neem hiervoor bijvoorbeeld de installatieCD van Windows of een Linux Live CD. Werkt dit allemaal nar behoren, dan zal er niets mis zijn met de hardware maar is de fout terug te voeren op software

2. Verwissel de 3520 eens voor een ander optisch station (een CDROM, CDRW, DVD-ROM drive) en stel deze hetzelfde in (master/slave/cable select) en probeer het daarmee nog eens. Werkt dit allemaal wel goed, dan is de kans dat aan de 3520 ligt een heel stuk groter geworden.

Heb je trouwens wel al eens geprobeerd iets te schrijven met deze drive? Zo ja, wat is het resultaat daarvan?

Succes en laat maar horen wat het wordt, dan kunnen we je weer verder helpen :slight_smile:

Nou ben aan de slag gegaan en het is een geheugen probleem.
Nu wil de winkel het niet onder garantie laten vallen omdat ik de kast heb open gemaakt en ook het geheugen eruit heb gehaald…

De winkel begint met een P en eindigt op DIT

Weet je zeker dat het om een defect gaat?

Indien ja, dan zou ik de garantievoorwaarden van Paradigit er eens bij pakken (naar mijn mening is het te gek dat je je eigen PC niet open mag schroeven zonder dat de garantie vervalt). Indien ze niet meewerken kun je altijd nog gaan dreigen met een telefoontje naar het hoofdkantoor, de consumentenbond etc etc. :wink: