Nec 3500ag brander probleem

:smiley: hoi
Ik wilde graag weten wat " ik kan fixatie niet vinden " betekent
Ik heb de nec cd dvd rew ± brander 3500 AG
Ik gebruik nero 6.0.6
Hij brand wel de dvd ,s goed ,maar een cd wil ie niet echt
Daar krijg ik dus die melding bij
Heb bij de pc boer geinformeerd ,En die had het over slechte kwaliteit cd,s of de software van nec moet je upgraden :sad:
Dus via het zoeken ben ik bij jullie terecht gekomen
Hij heeft het altijd wel gedaan al 2 spindels vol ,dus waarom de kwaliteit nu niet duigt ,vind ik een raadsel
Maar waar ik de software van een nec brander moet vinden ,is mij ook ff een raadsel
Kwam op de gekste site,s
Vooral de 1e (een voetbal site) :clap:
Hopenlijk weten jullie de oplossing :confused:
m vr gr Dombo :o

Hoi Dombo, welkom op CDFreaks!

Het kan wel eens goed zijn dat je PC Boer gelijk heeft. De melding die je krijgt betekent dat de brander zich niet in kan stellen op de media die je ingelegd hebt.

Door het bijwerken van de interne software van de brander (dit heeft firmware) kun je inderdaad de capaciteiten van je brander (oa mbt de mediaherkenning en -handeling) uitbreiden. Je kunt deze firmwares op verschillende plaatsen vinden. Zelf vind ik www.rpc1.org een zeer handige website hiervoor. Let wel goed op wat je doet, firmware upgrades zijn doorgaans niet helemaal zonder risico. Er kan weinig mis gaan, maar je moet wel goed de instructies volgen.

Ondanks het feit dat je wellicht dezelfde schijfjes gebruikt, kan het toch wel eens zo zijn dat je een schijf van een mindere kwaliteit of een schijf van een andere fabrikant te pakken hebt. Er zijn wereldwijd gezien maar heel weinig fabrikanten van CD media tov het aantal merken die CD media leveren. Veel merken kopen bij een fabrikant lege schijfjes op, plakken daar hun eigen bovenkant op en voila, een CDR is geboren. Vooral bij goedkopere producten gebeurt het wel eens graag dat ze verschillende media van verschillende fabrikanten (met alle gevolgen zoals verschil in kwaliteit en eigenschappen van dien) verkopen. Dit verklaart dus eventueel waarom je ervaringen met ogenschijnlijk identieke schijven verschillend kunnen zijn.

NEC firmware kan ook van mijn site gedownload worden (zie link in handtekening). Pas wel op als je aangepaste firmware gebruikt dat je garantie vervalt!