[NEC 3500 Firmware] Verhoogde brandsnelheid

Eerst : Glad to be a new Member of the forum :stuck_out_tongue:
Tweede : Ik heb de onofficiele firmware update ‘2C8_SE_Ritek_4X_DL’ gedaan op mijn NEC.
Ik gebruik veel Platinum media (welk herkend wordt als Ricoh dacht ik).
Door de firmware update worden deze DVD+R’s op 12x geschreven, wat wel leuk is maar hierbij stel ik mij de vraag :
Heeft dit geen nadelige gevolgen? is de kwaliteit/houdbaarheid nog hetzelfde?
Het probleem bestaat er ook in dat ik niet meer 8x kan selecteren in Nero, enkel 6x(en lager natuurlijk) en het volgende is MAX => 12x, no more 8x burning? :sad: Ben aan het denken om de vorige firmware terug te plaatsen.

niemand?

Ik heb er geen last van met mijn Platinum 8x. Deze worden op 12x gebrand. Wel gebruik ik een andere firmware (Herrie’s geloof ik).

Als je een klein beetje engels kent, moet je hier effe kijken. :iagree:

me speaka litel engels.
Wou zelf eens de kwaliteit testen met cdspeed, maar blijkbaar geeft NEC geen foutwaarden terug ofzo…
Heb eerst nen search gedaan op volledig forum ze, maar mis verkeerde termen gebruikt?

Soit, thx for reply’s

Met CDSpeed kun je alleen controleren of je schrijver je schijfje kan lezen. Op het moment dat je een stevig dal in de grafiek van de CDSPeed test krijgt dan heb je kans dat daar een minder goed leesbaar gedeelte zit. Meer kun je helaas met een NEC drive niet testen.