Ne cd schrijver clone cd compaitbel en gene plextor

vbimport

dag freaks
ik heb nu de plextor cd schrijver
waarvan ik zeer tevreden over ben

maar tegenwoordig
zijn er cd’s van zelfs 120 min
nu zoek ik ne schrijver
ie MOET NIET speciaal compatibel zijn voor clone cd

maar wel met cdrwin en nero burning

dus welke welke schrijver kan tot nu toe
het meeste minuten op een cd’tje
met overburnen ???
is mijn vraag
merci alvast

als je speciaal een nieuwe cd writer wil kopen om 120 min cdrs te kopen, zou ik je ff aanraden te w8n tot er reviews komen van die 120 media cdrs en de burners die dit aankunnen

hoeveel je kan overburnen hangt ook af van de cdr die je gebruikt in combinatie met je writer die moet kunnen overburnen, op deze site vind je hoeveel je kan overburnen
http://62.212.130.96/hardware/cdrom/cd_cdr_info_fs.shtml

Hopelijk helpt dit je op weg :smiley:

ja inderdaad 120 min op een cd is veel en nog te weinig info van welke burners het idd aankunnen ?
euhhh wat nu wel al zeker is :

de 90 min cdz die kunnen geburned worden door de plextor:D
en werkt perfect:)
verder is er nog niet correcte info over grotere capacitieten op cdz.
nog ff wachten dus zoals mattel zei :slight_smile:

Voor de 90 minuten CDR’s: PlexWriters kunnen fikken tot 84 minuten maar met overburnen tot 89:59. Ik denk dat voor 120 minuten een FirmWare update noodzakelijk zal moeten zijn…

De enigste branders die volledig de 90 minuten kunnen fikken zijn LG Electronics CED - 8080B/CED - 8083B en Mitsumi 4804.

Leuk dus steeds grotere CDR’s maar zonder ondersteuning heb je er helemaal niets aan… En dan moeten apparaten ook nog de CDR’s kunnen lezen na het fikken. Kan bijvoorbeeld mijn audio speler 120 minuten ‘zien’ ???

Ik denk dat je autoradio wel eens problemen met 120 min zou kunnen krijgen. Maar waarom zou je ook 120 minuten op 1 cd willen braden? Waarschijnlijk kost 1x 120 meer dan 2x 74 en dan weet ik het wel!
Het enige waar ze me mooi voor lijken is backups en divxen enzow… maar dus alleen voor puur data!

Juist, alleen voor backups lijken ze me belangrijk. Vor muziek brand ik ze wel op gewone 74 minuten cd’s. werken ook beter in je autoradio vanwege betere kwaliteit.

WildCard