Namezero!

vbimport

Vraagje: Denken jullie dat ze je gegevens afstaan aan de BSA oid als je een “illegale” site opzet?

Heb namelijk een jaar lang een .com site bij ze gehad, alleen nu moet ik ervoor gaan dokken…wil ik best doen, maar bestaat er dan een kans dat ze mijn creditcard gegevens en dus mijn adres gaan publishen zodra erom gevraagd wordt…?

Iemand enig idee? ervaringen? suggesties? alternatieve domeinen?

Hmmmm misschien moet ik het anders formuleren???

Is er iemand die weet waar ik een domain kan reggen en waar ik fakegegevens kan gebruiken?

Mzzlz
-=HeadLesS=-

Elke provider geeft aan in haar voorwaarden dat wanneer er een gerechterlijk onderzoek plaatsvindt dat zij hieraan hun medewerking zullen verlenen, dit is wettelijk verplicht. Veel providers, met name de gratis providers, werken al mee als een andere officiële instantie als de BSA, BREIN of Buma Stemra hierom vraagt, maar hier is het niet verplicht.

De BSA ed hebben geen wettelijke bevoegdheid, hier is alleen het Openbaar Ministerie (OM) toe gerechtigd. Het OM is de enige instantie die een provider kan dwingen bepaalde gegevens kenbaar te maken. Maar zoals gezegd, sommige providers zijn snel bang voor repressailles en geven al snel informatie uit handen wanneer een BSA of BUMA hierom vraagt om problemen en dure proceskosten te vermijden. De gratis providers voelen zich wat minder genegen om hun klanten te beschermen dan de betaalde providers.

Ik weet niet in hoeverre het nu nog mogelijk is om met fake gegevens een domeinnaam te registreren, maar op geocities, hypermarkt etc kun je altijd nog terecht, in combinatie met een redirect service als cjb.net of come.to kun je toch een redelijk eenvoudige naam maken…

Denk nie zozeer dat ze zomaar info afstaan want dat zou natuurlijk nie zo goed voor hun naam zijn, maar als de BSA ernou om zou vragen dan zullen ze het wel geven om problemen aan het gerecht te voorkomen! :stuck_out_tongue:

Maar jij mag helemaal geen ill practijken beoefenen gozer!

hahaha Wookster…illegale praktijken…daar zal jij nix van weten heh…

ps. zijn me divxies btw al klaar? :smiley:

Tuurlijk!! Al lang done! Dat jij er nou zo lang over doet altijd! :slight_smile:

we hebben nie allemaal een 12speedje op een aparte pc heh knul! :smiley: