Naam software bedrijfje

vbimport

hey daar,

ik heb in ht verleden wat software gemaakt voor warez doeleinden maar daar ga ik mee stoppen. Ik wil een normaal commercieel software bedrijf opzetten maar nuzit ik nog met een probleem : ik weet geen goede naam te verzinnen :(.. Dus hierbij vraag ik of mensen een orginele niet bestaande naam voor een software bedrijf kunnen verzinnen en doorgeven. Maar post wel alleen serieuze reacties niet van die onzin namen of van die namen die van microsoft zijn afgeleid.

alvast bedankt

Bytes4U

Wat voor software wil je precies gaan ontwikkelen?

Ik denk dat dit wel een belangrijke rol kan spelen bij het bedenken van een naam. De naam van je bedrijf zegt toch iets over het soort onderneming dat je drijft (wil drijven)…

ontwikkelen van software die met multimedia te maken hebben (cdmenubuilder :)… ben bezig met Divx speler (maar dan anders :slight_smile: en multimedia presentaties). Gewoon alles wat met beeld EN geluid te maken hebben.

MovingMinds
MM van Multimedia is dan ook gelijk verwerkt

www.movingminds.com bestaat al wel, maar richt zich op iets heel anders…

© Da_Taxman

Ik vind Bytes4u ook wel apart, Maar jah… als ik ergens wel niet goed in ben is het in het verzinnen van namen.

Voorbeeld: MediaM@ster

Da_Taxman is ook een goeie naam, maar daar zit Copyright op zie ik net.

waar zou die php tag toch voor zijn??

:smiley:
by Phrozeman

Dat heb je toch wel aardig gedaan Phrozeman.

okok het ziet er wel errug gelikt uit :smiley:

BTW Phrozeman sjek je PM zo even

Staat nix in

Multi Technics 4 You :confused:

MulTi-MaNiA

P.S. “Media Masters” vindt de K.v.K. nooit goed, is niet uniek genoeg denk ik…

KvK vind het al snel goed…kijk daar mee uit. Mocht je bedrijf een succes worden dan is een geregistreerde naam een must. Namen die je nooit geregistreerd krijgt zijn namen die te beschrijvend zijn. Tevens mag je naam niet teveel lijken op een naam die in de zelfde sector opereert (in schrift of in uitspraak) Een snel onderzoek door een merknamenbureau kost zo’n 750 piek. Een grondig onderzoek met registratie zo’n 2000 piek.
Mijn bedrijf hete CompiCare terwijl er al een Combicare bestond (wist ik bij het kiezen van de naam nog niet) Dit gaf de nodige verwarring. Tevens heeft dat bedrijf haar naam geregistreerd en kan bezwaar maken dat ik Compicare ga gebruiken. Zover is het nog niet maar ik kan beter nu mijn naam veranderen dan over 4 jaar. Een naam moet goed klinken en niet makkelijk fout geschreven te worden. En nogmaals hij mag niet beschrijvend zijn wil je hem ooit willen registreren.

wat denk je van cumsoft ? Nee serieus wat denk je van masters@work ?

Originally posted by cum-a-lot
wat denk je van cumsoft ?

khad het kunnen denken dat je dit ging zeggen :slight_smile:

geen id. lastig een goede naam verzinnen.

VisualSound kan, maar bestaat vast al :frowning:

MultiSoft… vindt ik persoonlijk wel lekker klinken.
Softw@re4u… heeft wat meer stijl, zeker als je Phrozeman er aan laat knutselen :wink:
Offeh: VISOsoft (videosound Software
Of VidSoft.

www.DeSoftWarenWinkel.nl …tegenwoordig in om je store al een .nl adressie te geven heh! :stuck_out_tongue:

Of [b]Bytes4U[/b]; is ook wel koele naam voor bedrijfje! :wink:

Originally posted by Wookie
Of [b]Bytes4U; is ook wel koele naam voor bedrijfje! :wink: [/B]

heheh heeft Meneer Bytes4U em niet al geregged dan?

Ik zou gaan voor “DataFlyer” . Is namelijk een perfecte naam als het gaat over ontwikkeling (data) en presentatie (flyer)

perfect bedacht Marsz-=FX

Misschien afgezaagd:

BYTES FOR Use

En dan als onderlijn zeg maar

We do the bytes, you use it

of zoiets…je moet er nog een mooier lopende zin van maken :slight_smile: