N-force mobo

vbimport

http://www.computer-land.nl/

Ik heb gezien dat de NForce moederbord al een tijdje uit is. Bij deze winkel kost ie €225. En daar heb je dus een mobo, geforce 2, netwerk kaart, en soundkaart voor.

Heeft iemand al zon mobo en bevalt het goed?

Ik heb gezien dat de videokaart de MB's vreet van je RAM. Is dit nou een groot bezwaar of niet echt?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen...

Nja het zijn opzich wel redelijke borden maar ze zijn meer op de wat minder vragende gebruiker gericht. Het is weliswaar een duur board, maar heeft wel alles onboard. In principe nog ff een CPU en wat mem erop en je hebt een computer (ff extern geheugen niet meegerend he). De GF2MX core begint toch een beetje zijn einde te naderen (alhoewel de prestaties in het 3D bereik met een moderne CPU nog steeds goed te noemen zijn).

De prestaties van het board zijn niet super; ze kunnen lang niet tippen aan een board met een via kt266a chipset. Dat is wel jammer.

Hoe het met het geheugen van je vga zit weet ik niet zeker, maar ik d8 dat de onboard vga gewoon eigen geheugen had.
Dit ff onder voorbehoud btw.

Waarvoor wil je dit board gaan gebruiken?

Originally posted by Dee-ehn
Om te computeren? :stuck_out_tongue:

Originally posted by Dee-ehn

Voornamelijk om te gamen…

Maar ik wou gewoon even weten of iemand het al had enzo.
Het bespaard natuurlijk behoorlijk wat ruimte in je compu, of zie ik dat verkeerd?

Kijk, het is net van alles wat minder. Misschien zit alles er wel op, maar het geluid zal niet kunnen tippen aan een losse geluidskaart, de VGA kwali zal waarschijnlijk ook wat lager liggen als een losse MX kaart, and so on.

Je kan d’r heus wel mee compen, maar verwacht wel minder als dat je alles los zou aanschaffen.