MySQL Database herstellen, hoe!?

vbimport

Ik heb een forum draaien op F2S, en nu moet er een serververplaatsing worden ondergaan (zullen er nog meer komen) dus nu heb ik ff de hulp nodig van iemand die verstand heeft van MySQL strings, want zelf snap ik er niks van.
Dit is mijn probleem:
Ik heb met VBulletin een backup gemaakt van het forum, daardoor heb ik een filetje genaamd vbulletin.sql moeten downloaden. Dit is dus de backup als ik goed begrijp!?
Nu wil ik die weer op de andere server importeren, met phpMyAdmin (Telnet kan niet op F2S of wel!? Dit zou namelijk makkelijker zijn:)) maar ik weet niet welke strings ik moet intikken om het filetje te importeren!
Iemand hier de oplossing voor?!
Bedankt alvast

In phpMyAdmin:

Nieuwe database aanmaken

->

Run SQL query/queries on database X
–> or Location of the textfile:

sql file opgeven en je query wordt uitgevoerd.

(dat sql bestand is zeg maar 1 hele grote query die alle tables + waarden add… tenminste als je bij het backuppen hebt gekozen voor structure + data)

Hey, antwoord van de big boss :wink:
Ik heb het geprobeerd, maar dit is wat ik krijg geretouneerd (is in Nederlands, sinds phpMyAdmin ook NL is):

Uw SQL-query is succesvol uitgevoerd.
Geen tabellen gevonden in de database.

Betekent dat dus dat ik de backup niet goed heb gemaakt, of heb ik iets fout gedaan, ik heb de backup geupload naar de server, en dus heb ik http://www.myhost.nl/vbulletin.sql in dat ‘Locatie van tekstbestand’ vakje getikt maar krijg dus de bovenstaande reactie, wat heb ik fout gedaan?

Originally posted by Thijs
[B]Hey, antwoord van de big boss :wink:
Ik heb het geprobeerd, maar dit is wat ik krijg geretouneerd (is in Nederlands, sinds phpMyAdmin ook NL is):

Uw SQL-query is succesvol uitgevoerd.
Geen tabellen gevonden in de database.

Betekent dat dus dat ik de backup niet goed heb gemaakt, of heb ik iets fout gedaan, ik heb de backup geupload naar de server, en dus heb ik http://www.myhost.nl/vbulletin.sql in dat ‘Locatie van tekstbestand’ vakje getikt maar krijg dus de bovenstaande reactie, wat heb ik fout gedaan?
[/B]

phpMyAdmin is niet Nederlands, jij hebt gewoon een NL versie :slight_smile:

Je hebt denk ik indeed de backup niet goed gemaakt.

View dump (schema) of database --> Structure and data --> Send
Je krijgt dat het SQL bestand naar je toegezonden.

In phpMyAdmin kan je gewoon de knop BLADEREN gebruiken om die SQL vanaf je HD weer terug te zetten :slight_smile:

Originally posted by MP|3
[B]
phpMyAdmin is niet Nederlands, jij hebt gewoon een NL versie :slight_smile:

Je hebt denk ik indeed de backup niet goed gemaakt.

View dump (schema) of database --> Structure and data --> Send
Je krijgt dat het SQL bestand naar je toegezonden.

In phpMyAdmin kan je gewoon de knop BLADEREN gebruiken om die SQL vanaf je HD weer terug te zetten :slight_smile:
[/B]

heheh, phpMyAdmin is in alle talen (naja, alle, heleboel!) :_
ik zal de backup ff proberen opnieuw te maken, en dan hopen dat het werkt
En met dat BLADEREN, haha, LOL, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :stuck_out_tongue:

Je hoort het nog

Ik ben er nog niet uit hoe het moet, ik heb een backup van het board gemaakt met phpMyAdmin (volgens de manier van MP|3), en ik heb deze geimporteerd (ook volgens de manier die MP|3 beschreef) en dan zegt phpMyAdmin dat de query correct is uitgevoerd, maar als ik dan in de database kijk, is er niks veranderd! Terwijl hij wel meldt dat alles goed is uitgevoerd?!
Snap er niks van :confused:

Ik ben er nog niet uit hoe het moet, ik heb een backup van het board gemaakt met phpMyAdmin (volgens de manier van MP|3), en ik heb deze geimporteerd (ook volgens de manier die MP|3 beschreef) en dan zegt phpMyAdmin dat de query correct is uitgevoerd, maar als ik dan in de database kijk, is er niks veranderd! Terwijl hij wel meldt dat alles goed is uitgevoerd?!
Snap er niks van :confused:

nee natuurlijk is er niks veranderd…
als je een backup maakt en terugzet is dat dezelfde data… er veranderd niks :cool: :smiley:

nee maar doe maar eens een refresh, of opnieuw inloggen in phpMyAdmin… wil wel eens werken.

Originally posted by MP|3
[B]

nee natuurlijk is er niks veranderd…
als je een backup maakt en terugzet is dat dezelfde data… er veranderd niks :cool: :smiley:

nee maar doe maar eens een refresh, of opnieuw inloggen in phpMyAdmin… wil wel eens werken. [/B]

DUH! Dat snap ik dat er niks is veranderd, maar ik heb van een database MET informatie erin, geprobeerd te importeren in een database zonder iets erin, maar er kwam dus niks in die lege database te staan, zo bedoel ik dat, en een refresh of opnieuw inloggen had ik ookal geprobeerd zonder succes :rolleyes:

DUH! Dat snap ik dat er niks is veranderd, maar ik heb van een database MET informatie erin, geprobeerd te importeren in een database zonder iets erin, maar er kwam dus niks in die lege database te staan, zo bedoel ik dat, en een refresh of opnieuw inloggen had ik ookal geprobeerd zonder succes :rolleyes:

tja kan zo niet echt zien wat het probleem is…

op die manier die ik aangegeven heb, zou het moeten werken

In ieder geval bedankt voor je hulp

Download eerst een MySQL admin progje, zoals MySQL Front. Deze is te halen op download.com of op mysql.com. Maak met dat progje een connect met de database op f2s. Vervolgens kan je een (opnieuw) een backup maken, en met hetzelfde programma weer herstellen in een andere database.

suc6,
Joker007

Ik hoorde iemand zeggen dat F2S dit heeft uitgezet, zodat je geen database kan importeren…
Is dit waar?

Ik hoorde iemand zeggen dat F2S dit heeft uitgezet, zodat je geen database kan importeren…
Is dit waar?

Ik probeerde net mijn eigen database te benaderen via MySQL Front en online via F2s.com, maar kreeg geen verbinding. Geen idee of het is uitgezet, maar probeer het gewoon ff…

Dat is niet errug fijn…als het idd is uitgezet :rolleyes: