Mxstream installatie...op de laptop

vbimport

(mijn laptop wordt beetje infamous hier geloof ik :wink:)

anyways

toen mxstream werd aangelegd bij mij thuis hebben ze dit eerst op mijn laptop gedaan om te testen...

het kan toeval zijn, maar na mijn escapades met netwerken werkt het dus niet meer op mijn laptop :frowning:

ik heb alles 'volgens het boekje' geinstalleerd, hij maakt nog wel verbinding, maar er is vervolgens geen dataverkeer meer...

(als ik een pagina wil openen krijg ik zo'n 'blank' page en 'controleer uw netwerkinstellingen)

kortom

hoe krijg ik het zooitje weer aan de praat?

thnkz people

ONE

ok, ik heb er een beetje over nagedacht en ik heb denk ik wel een oorzaak…toen ik thuis dat netwerk wilde aanleggen heb ik bij de installatie van die ‘netwerkdiskette van XP’ ervoor gekozen dat mijn laptop internetverbinding maakt via mijn desktop…dat is probably the reason dat ik nu niet meer direct via het mxstream usb modem kan inloggen…hoe zet ik dit weer uit?

ONE

Alles wat met het netwerk te maken heeft (protocollen , drivers , kaart) even wissen en de flaptop opnieuw opstarten.

Dan krijgt windows een helder moment en gaat alle drivers installeren (zorg dan wel dat je die bij de hand hebt !)

Als het goed is worden nu alle protocollen/files en drivers overschreven. Zo niet , dan moet je ze fysiek verwijderen uit de windows/inf map. (Dat is een heel gepuzzel en kan behoorlijk fout gaan)

dat werkt dus niet helemaal…als ik andere, ‘niet internet explorer’ programma’s laad (die dus wel een internetverbinding nodig hebben) dan krijg ik errors als: ‘cant create winsock’ of zoiets

hmmm…

ONE

(oh en voor de duidelijkheid…internet explorer doet het ook nog steeds niet)

het is net alsof ‘iets’ het dataverkeer tegenhoudt

ONE

heb je hier wat aan ?