Mxstream Ethernetkaart Vraag

vbimport

hoi,

mxstream in februarie eindelijk beschikbaar [ woohoo ] met planet internet :stuck_out_tongue:

maaruuhhhh ..... neem daar dus maar een ethernetmodem erbij bij ..... dat wireless modem was me toch een klein beetje te prijzig.

maar mij vraag nu.... ze leveren geen ethernetkaart erbij... nou heb ik er nog wel 1tje die ik bij me com21 modem van casema kreeg
is een ''realtekRTL 8029'' zal dit werken?

dit stond er bij systeemeisen voor het ether netmodem
'' Systeemeisen
Specifiek voor dit modem:

• Een geïnstalleerde UTP/RJ45-ethernetkaart

Lees ook de algemene systeemeisen voor Mxstream''
heb ik nu dus dit specifieke kaartje nodig? of zullen andere ook werken?
alvast bedankt

ja hoor, alleen moet je even bellen i.v.m. je veranderde MAC address (ieder netwerk adapter heeft een uniek adres) - ipconfig of winipcfg kun je aflezen wat het address is…

Dat lijkt me een 10 Mb/s kaart. Moet het zonder problemen doen. Flauwe kul dat je daarover met je provider moet bellen.
Beter is het een 100 Mb/s kaart te gebruiken. Kost rond de fl. 40,–. Merk maakt niet zoveel uit.

Specs van je kaart.

Kleine details van je kaart.

Werkt prima hoor.

Wil je gaan voor kwaliteit dan raad ik je toch een 3Com 3c90C- of BTX aan.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Specs van je kaart.

Kleine details van je kaart.

Werkt prima hoor.

Wil je gaan voor kwaliteit dan raad ik je toch een 3Com 3c90C- of BTX aan. [/B]

Dan heb ik kwaliteit! :rolleyes:

Originally posted by The Shadow
mxstream in februarie eindelijk beschikbaar [ woohoo ] met planet internet :stuck_out_tongue:

Planet Internet?

Ehh… als je dan toch mxstream krijgt waarom dan geen ciston (if available) is nl 2 Mbit/s en anders toch zeker XS4ALL???

[back on-topic]
Die netwerk kaart is goed genoeg ik denk nl niet dat je met 10 Mbit/s gaat downloaden :wink:
[/back on-topic]

Originally posted by Sorcerer
[B]

Planet Internet?

Ehh… als je dan toch mxstream krijgt waarom dan geen ciston (if available) is nl 2 Mbit/s en anders toch zeker XS4ALL???
[/B]

Als je dan toch bezig bent, zou ik het Cistron Broadband MAXX pakket nemen. Misschien de buren erbij nemen en dan ook 1mbit geven voor 100,-/maand. Hou je voor jezelf nog 6,8mbit over! :stuck_out_tongue:
http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml (onderaan page)
Pakket is wel prijzig:
Maandelijks 99 EURO (NLG 218,17) incl. BTW
998 EURO ( NLG 2199,30) per jaar incl. BTW

hehe… ff abbo switchen! :cool:

is niet available hierzo : ( … geloof trouwens ook dathun endatalimiet hebben maar anyway

nog een vraagje datdoe het zelfpakket van mxstreamis een stuk goedkoper…is dit nou moeilijk om zelf te installeren?
weet niet echt wat ik me hierbij moet voorstellen namelijk…

heb er niet zoveel verstand van…ben verder wel handig ofzo.
en oh ja bedankt voor de hulp :smiley:

Zelf aansluiten lijkt me niet zo moeilijk, kijk hier maar eens

http://www.mxstream.nl/support/GAW_eth.html

Eventueel kun je op http://www.mxtream.nl ook een pdf-file downloaden (bij service en support)

dom dat ik dat zelf niet gevonden had was er net nog…

maarja bedankt : )