Muziekhelm (topic voor tax?)

vbimport

Oy,

Ik heb een brommer, en zoals iedereen weet hoort daar een helm bij. Nou is mijn vraag, zijn er helms met ingebouwde koptelefoons, en misschien zelfs met een hd erin ofzo dat je gewoon net als op een mp3speler muziek kan downloaden en dan luisteren.

Alleen koptelefoon is ook goed (dan nog gewoon externe mp3speler halen ofzo) maar zijn die er, en zo ja, hoe duur, en zijn er consequenties aan verbonden als ze je zo ‘betrappen’ (kan me voorstellen dat het volgens de wet niet mag)

kun je niet gewoon oordopies in doen en je mp3 speler/disc-/walk-man in je zak? dan heb je muziek in je helm…
suc6

Originally posted by Totibbs
kun je niet gewoon oordopies in doen en je mp3 speler/disc-/walk-man in je zak? dan heb je muziek in je helm…
suc6

Dat had ik erbij moeten vertellen ja, die dopjes blijven nooit goed zitten, en probeer maar eens met je hand in je helm een dopje goed te doen onder het rijden :slight_smile:

Originally posted by jojk
[B]

Dat had ik erbij moeten vertellen ja, die dopjes blijven nooit goed zitten, en probeer maar eens met je hand in je helm een dopje goed te doen onder het rijden :slight_smile:

[/B]

misschien kun je ze vast maken met plakband :stuck_out_tongue:

Misschien moet je dan maar eens BETER leren rijden en anders andere koptelefoontjes gaan kopen (die wat duurdere ong. Fl 50) en anders plastisch chirurg maar eens gaan opzoeken voor andere oren :slight_smile:

Zit je helm niet te los waardoor de oortjes uit je oren worden geveegd?

Wat het probleem is is dat het tamelijk irritant is om die dingen überhaupt in te hebben, maar dan ook nog in die helm is het helemaal kut.

Het gaat dus niet zozeer om die oordopjes op zich, maar om de helm waar ik toch tamelijk duidelijk om vraag.

En beter rijden kan niet spooky, ik rij al enorm goed

die helmen zijn er ja (rij-instructeurs voor motoren hebben ze ook)

Waar te krijgen, geen idee.
Hoe duur, eveneens geen idee

/me gebruikt dopjes, werkt prima bij mij.

dit zijn gewoon setje die ze in de helm bouwen en voornaamlijk zijn bedoeld om op de motor te kunnen praten.
kijk maar eens bij een goede motorzaak in de buurt daar zullen ze vast van die setjes hebben.

Mmm ja kan zelf toch ook creatief te werk gaan je koop een koptelefoon van 20 piek sloopt de luidsprekertjes ervanaf werkt ze weg in de voering v/d helm en klaar.

Originally posted by whatever
Mmm ja kan zelf toch ook creatief te werk gaan je koop een koptelefoon van 20 piek sloopt de luidsprekertjes ervanaf werkt ze weg in de voering v/d helm en klaar.

zou ik niet doen i.v.m. de veiligheid het blijft toch een valhelm:p

Jah maar hij rijdt toch enorm goed ??? :stuck_out_tongue:

Het schijnt dat je oren niet al te gevoelig zijn dus als ik jouw was zou ik die oordopjes in je oren laten naaien…ok je loopt een beetje voor lul, maar de tijd dat je op je brommer zit kan je lekker luisteren en zonder er aan te hoeven komen…

tip: het kan een beetje pijn gaan doen/zweren/etteren/pussen/infecties veroorzaken, maar na een paar weken merk je der nix meer van dus gewoon lekker laten zitten :stuck_out_tongue:

Hm, alle moeite voor niks …

Hij maakt zo’n enorme pokkeherrie dat ik het zelfs in de helm nog veel te hard hoor… Je trekt zo wel veel bekijks, al is het niet omdatie ie zo mooi is, dan wel omdat ze je al 200 meter verder horen (en dat is niet ‘bij wijze van spreken’)

[B]Hm, alle moeite voor niks …

Hij maakt zo’n enorme pokkeherrie dat ik het zelfs in de helm nog veel te hard hoor… Je trekt zo wel veel bekijks, al is het niet omdatie ie zo mooi is, dan wel omdat ze je al 200 meter verder horen (en dat is niet ‘bij wijze van spreken’) [/B]

Kijk maar uit… voor het produceren van teveel dB’s kun je ook bekeuringen krijgen en ook die zijn niet mals (vriend van me had een paar jaar terug daar al een boete van 120 piek voor…)

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Kijk maar uit… voor het produceren van teveel dB’s kun je ook bekeuringen krijgen en ook die zijn niet mals (vriend van me had een paar jaar terug daar al een boete van 120 piek voor…) [/B]

Hoeveel decibel mag je maximaal maken dan? En is er een manier om dat te meten zonder speciale apparatuur?

[B]

Hoeveel decibel mag je maximaal maken dan? En is er een manier om dat te meten zonder speciale apparatuur? [/B]

Hoeveel het maximaal is durf ik je niet te zeggen, ik denk dat je de politie of 3vo je wel verder kan helpen (kijk eens op de betreffende websites)…

Over het meten kan ik je weinig vertellen. Ik weet dat er apparaatjes voor in de omloop zijn maar wat deze kosten weet ik niet. Ok die de politie hanteert (nodig voor precieze metingen) zijn natuurlijk duur, maar wat eentje voor zelfgebruik kost… kan ik je helaas niet zo 123 vertellen…