Muziekbestand opdelen in een aantal tracks

vbimport

Hoe kan ik een muziekbestand van 1uur opdelen in verschillende tracks van ongeveer 3min. Zodat als ik het op een cd brandt in bijv. 20 tracks is opgedeeld maar als je het afspeelt toch een nummer lijkt(net als mix).

Ik gebruik Winoncd 3.6

Gebruik een bewerkings programma…zoals cool edit pro.
Kijk maar eens op http://www.softseek.com
dit is een softwaresite.
Hier kun je zoeken naar en programma dat je fijn vindt om te gebruiken.
Daarna kun je de kraak ergens anders halen.

Ik gebruik ‘soundforge’ om de muziek te editeren en te kijken waar ik de coupures wil. vervolgens schrijf ik een CDRWin cuesheet in notepad, die verwijst naar die (bv.) 60 min muziek op mijn harde schijf, dan laad ik die cuesheet en brand ik mijn cd.
Ik geloof dat Nero 4088 hier heel wat gebruiksvriendelijker in is. Good luck!

Vergeet niet om in NERO de pauzes tussen de tracks weg te halen!

Wavelab is ook zo’n programma.
Heb zelf alle edit programma’s geprobeerd,maar Wavelab is gewoon het beste.
Wavelab is dan ook een prof.programma wat ook in muziekstudios wordt gebruikt.(vaak samen met Cubase.

Maar waar kan ik NERO 4088 downloaden (for free) ???

Alvast bedankt allemaal

Tullepetaon

ftp://137.226.161.137/pub/mirror/ftp.ahead.de/nero40.exe

Met WinbOnCd kan het ook. Je kan een nummer dan in maximaal 99 tracks opdelen en is dat niet genoeg dan kan je eventueel een track weer onderverdelen in indexen. Je kan het heel nauwkeurig opdelen,want je kan net als in cooledit de wave uitvergroten enzo de positie van de track bepalen. Denk inderdaad net als nero aan de puaze welke er niet tussen mag staan. Good luck met je mixen opdelen.

Vergeet niet de breaks te zetten op een plaats waar de beide kanalen (l+r) een zero crossing hebben,in cool edit kan je die zelf laten zoeken,anders kun je lastige klikken krijgen waar de twee stukken tegen elkaar staan.
Die search met vergrootglas is wel mooi,kun je mij vertellen hoe…?
Lu

Bedankt ik zal welus gaan proberen!