Muziek

vbimport

effe een vraagje als je 1 minuut muziek op je hard disk zet hoeveel mb neemt dat dan in beslag :confused:

10 mb (10.584.140 om precies te zijn, onder Cool Edit Pro gemeten) ik neem aan dat je .wav bedoeld…

thnx voor je antwoord

:cool:

en als je het naar .mp3 omzet ong. 1 mb afhankelijk van de kwaliteit waarmee je het omzet

uurtje per cd! :slight_smile:

Originally posted by simply
effe een vraagje als je 1 minuut muziek op je hard disk zet hoeveel mb neemt dat dan in beslag :confused:

Dat ligt er helemaal aan hoeveel khz en bitrate je neemt. Dan nog mono of stereo. Wil je een nummer rippen van CD of wil je gewoon een minuut opnemen van je stem?

Originally posted by simply
thnx voor je antwoord

Weet je alles al?? :wink:

dank zij -=HeadLesS=- luister ik nu elke avond naar c-dance een online radio station maar omdat ik de muziek zo goed vind wouw ik die op nemen op mijn hard disk dus daarom deze vraag snap je

:cool:

[IMG]http://www.raveni.com/ikonboard/avatars/yoshi.gif[/IMG] 

p.s. -=HeadLesS=- ik heb nu ook een SB live 1024

Ik had eens een mp3 van theo maassen (henk van den tillaart, zo heette het stukje) en die was 12 minuten, en ongeveer 1.3 mb. Komt de grootte dan door de compressie, of omdat er weinig te compresseren valt ofzo?

daarom zijn mp3tjes met VBR zo leuk als het ff stil is in bijv. een mp3 van theo maassen dan gebruikt ie een hele lage bitrate en als er dan weer veel geluid is gaat de bitrate weer omhoog…