Muziek bestanden op dvd branden

wie kan mij zeggen in welke bestand vorm ik muziek bestanden zeg maar mp3 op dvd kan branden , zodat ze in mijn stand alone dvd pseler af ken draaien
want mp3 heb ik geprobeert maar die pakt ie niet en bij div kennissen ook niet

Als je standalone speler het afspelen van MP3 bestanden ondersteund dan werkt dit hoogstwaarschijnlijk enkel als je deze bestanden op een CD brand. Ik heb het op 3 verschillende spelers uitgeprobeert (met mp3 afspeelfunctie), maar een DVD gevuld met mp3’s pakten ze allen niet. Een CD met mp3’s werd wel geaccepteerd. Ik had de DVD’s gebrand met Nero met een DVD-rom (ISO) compilatie.

Klopt niet alle indelingen worden gelezen door standalones, De ene speler zal een cd/dvd met directory mappen wel accepteren. En een andere speler zal weigeren deze te spelen omdat je de mp3s in deroot` van je cd/dvd moet branden. Dit ligt allemaal aan het type speler dat je hebt.

Ik ben gelukking in het bezit van een stand alone die wel cdr/dvdr`s afspeelt zonder dat het in de root gebrand moet zijn.

ac3 of pcm …dat leest elke dvd wel.
Als ik het goed heb kan winoncd 6 dvd edition dat of audio dvd creator.

http://www.audio-dvd-creator.com/

Misschien is het ook mogelijk met nero . Als je een dvd-fotoalbum creert met alleen zwarte beelden met hieronder al je muziek. Weet alleen niet hoeveel tracks je kunt toe voegen.

Mp3’s op dvd kunnen niet worden afgespeeld worden op een standalone dvd-speler.

Sommige goedkopere (vooral de divx spelers) spelen prima mp3’s vanaf dvd…zelfs multi sessie dvd’s

D.

mp3 op dvd branden gaat wel maar ik had het op rw gebrand daar weet de computer af en toe geen raad mee, maar op dvd-r moet het op goedkope dvd stand alone zeker lukken alleen door de vele titels duurt het lang voor dat hij de mappen opend, het beste is gewoon cd-r sneller bladeren en sneller afspelen maar heb je geduld en wil je het ook in de auto spelen gewoon cd gebruiken, dat is mijn ervaring, maar verdere tips zijn alltij welkom