Muziek allemaal hetzelfde volume?

vbimport

Hallo ik heb een vraagje als je van Napster muziek donwload
en op een CD wil zetten heb je vaak last van the hoge volumes in een liedje of weer te lage dan blijf je de volume knop van je stereo harder of zachter zetten weet iemand een programmaatje waarmee je de liedjes die je gedownload hebt dezelfde volume te geven??

Grz JAP

meestal kan je via je programma waarmee je je mp3’s brandt instellen als je die optie wil. Bij nero bv liedje selecteren, eigenschappen (rechterklik) dan laatste tabblad, normaliseren

greetz
scooby2

Maar dan moet je die liedjes dus toch een voor een moeten beluisteren! Ik neem aan dat dat niet de bedoeling was, ik ben er ook een beetje nieuwsgierig naar, ik heb namelijk laatst ook zo’n CD-tje gefikt, het is best wel irritant, heeft iemand daar een goede oplossing voor??? Of kun je met Nero allemaal selecteren en normaliseren, zoals scooby2 dat zei! :confused:

Normaliseren is er juist voor bedoeld dat alle tracks op een gelijk volume uitkomen toch? (heb het nooit gebruikt, rip alleen MP3’s voor mijn Jukebox van Creative, stenend ding overigens)

Dank je wel da taxman, dat is wat ik wou weten, ik las dat net van scooby2, maar ik heb nooit geweten dat je dat met nero kon doen, in elk geval bedankt:)

Originally posted by Da_Taxman
(heb het nooit gebruikt, rip alleen MP3’s voor mijn Jukebox van Creative, stenend ding overigens)

Zal is nie… altijd z’n spulletjes promoten! :smiley:
Dus goeie koop Tax?!

Originally posted by Wookie
Dus goeie koop Tax?!

Was zeker een goede koop. Beetje groot apparaat, maar pas net in mijn jaszak. Ander koptelefoontje erbij (oordopjes) en je hebt veel luisterplezier.

Je moet alleen wel zorgen dat je MP3’s goede ID tags hebt, anders is het lastig zoeken. Voor mij was het een goede koop waar ik geen spijt van heb!

Helaas veeeeeeeeel te duur dat ding…

Maareuh met Nero gaat het prima… en anders met Audiocatalust die doet de job ook goed :slight_smile: (nadeel: je moet er wel wav van maken!)