Multimonitor gamen

vbimport

Ik heb een vraag hoe kan je op beide monitoren gebruiken voor één game, daarmee bedoel ik mee dat het scherm volledig gebruikt.

ik heb een asus 9800xt videokaart en twee tft schermen.

m.v.g Raoul

niet , tenzij ATI daar (net als Matrox voor zijn Parhelia) speciale drivers en tools voor heeft geschreven.
Je kunt wel je driver misschien zodanig instellen dat het een " strechted desktop " wordt (windows ziet het als 1 monitor , terwijl het er 2 zijn).
Het moet wel kunnen vanaf directx9 (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directshow/htm/multimonitorsupport.asp)

Ik gebruik nu multimon, voor mijn bureaublad te vergroten, maar als het niet kan met spelletjes dan houd het op.

M.v.g Raoul

Bedankt voor de snelle service

gebruik ultramon
handige opties en werkt goed op een SMP systeem, met multimon had ik vage BSOD’s
of je het ook.
volgens mijn ligt het in de eertse plaats aan het spel of je het op meerdere monitoren kan spelen. en zover ik het weet zijn er maar een paar spellen die dat ondersteunen.
zou wel kewl zijn om op je mian het gewone speelveld te zien en op je secondary een map of inventory scherm :slight_smile:

Hmmm hier stoort Ultramon eerder op games. Nja stoort… het haalt iig de prestaties omlaag, laat ik het zo zeggen.

Het idee met het speelveld op screen 1 en de inventory op 2 is wel aardig, noemt men dat echter niet Nintendo DS? :slight_smile:

hehe zoals nintendo DS maar dan op PC :slight_smile:
heb ooit wel een demo gespeeld van een RTS spel dat die functie had maar niks meer van gehoord en zou zo gouw ook ff de naam niet meer weten. volgens mij was het zo’n “klein” project uit oost europa.
ik merk ook dat ultramon de prestaties licht omlaag haald, maar tot op heden is ultramon wel het enige proggie dat ik kan vinden dat stabiel draaid op een SMP systeem.