MSN Messenger

Een vriend van me heeft een heel leuk maar ook heel raar probleem. Hij draait MSN Messenger en die logt in en uit op de meest rare momenten zonder dat daar aanleiding voor is. Het systeem is virusvrij want dat is gecontroleert. Ook is het automatisch inloggen is uitgezet maar op de een of andere manier wordt dat weer geactiveert. De verbinding is er gewoon dus daar ligt het niet aan. Wel zit hij 8er een router maar dat mag geen verschil maken naar mijn mening. Iemand een idee?

mzzl Dunedaïn

Originally posted by Dunedain
[B]Wel zit hij 8er een router maar dat mag geen verschil maken naar mijn mening. Iemand een idee?

mzzl Dunedaïn [/B]

Als die router de TCP en UDP poorten niet doorlaat , die MSN gebruikt , dan heb je wel een probleem.

Ook kan de Windows XP vuurmuur hier lastig doen.

Het irritante van Messenger is , dat het dan lukraak wat poorten probeert en dus op en neer lijkt te fietsen tussen connect en disconnect.

Verder heeft de Yahoo! Instant Messenger ook dit probleem gehad, maar dat lag meer aan het feit dat steeds de verkeerde server(s) gekozen werd(en).

Als ik me niet vergis, gebruikt MSN Messenger iets van poort 6800~6900 voor transfers (wordt willekeurig gekozen). Poort 1863 wordt geloof ik als controlpoort gebruikt…

het probleem is eigenlijk dat het wel gewoon gewerkt heeft en dat dat in en uitloggen niet altijd is geweest maar goed ik zal wat meer details vragen misschien dat iemand me dan meer kan vertellen alvast bedankt

mzzl Dunedaïn

hai ff update wat betreft messenger hij gebruikt dus XP maar ook W2K en die heeft hetzelfde probleem bleek maar de router is een smc barricade G 2804wbr (wireless) misschien dat jullie der wat meer meej kunnen dan

mzzl Dunedaïn

Misschien is het een idee om de betreffende pc even in de DMZ-zone te zetten. Als het probleem zich dan nog voordoet dan lijkt het mij geen probleem met gesloten poorten, maar eerder een probleem met de verbinding. (verbinding tussen modem & ISP òf verbinding tussen router & wlan)
DMZ betekent DeMilitarized Zone, wat inhoud dat de pc die in die zone zit niet “ge-militariseerd” is; dus maakt geen gebruik van de firewall die in de router zit. Alle beroepen die vanaf WAN (inet dus) komen op z’n inet-ip-adres worden doorgestuurd naar de pc die in de DMZ-zone zit.

Originally posted by Dunedain
[B]Een vriend van me heeft een heel leuk maar ook heel raar probleem. Hij draait MSN Messenger en die logt in en uit op de meest rare momenten zonder dat daar aanleiding voor is. Het systeem is virusvrij want dat is gecontroleert. Ook is het automatisch inloggen is uitgezet maar op de een of andere manier wordt dat weer geactiveert. De verbinding is er gewoon dus daar ligt het niet aan. Wel zit hij 8er een router maar dat mag geen verschil maken naar mijn mening. Iemand een idee?

mzzl Dunedaïn [/B]

mmz als ik me nie vergis gebeurt het bij messenger vaak dat hij zomaar inlogt. Weet nie waar het aan ligt, ik voer een foutief w8woord (wat hij moet onthouden) in wat het inloggen verhinderd. Alleen wel vreemd dat hij zomaar uitlogt dat heb ik nooit

mzzl

hai,

Nou wat ik wel heb (gehad) is dat ik twee messengers gebruik. En meestal is dat messenger XP 6.1 Maar wat schetste mijn verbazing bij het opstarten startte hij ook de gewone MS Messenger op:confused: :confused: Sterker no die had hij al opgestart. MSN MEssenger gaf aan dat ik al eregens anders ingelogd was deuheuuu. Dus ikke dat aangepast en uitgezet uiteraard tot en met draaien op de 8ergrond toe. Doetie het vervolgens gewoon weer en alles zelf weer terugzetten hahaha. nou ben iker op de een of andere manier vanaf gekomen maar blijft raar.

mzzl Dunedaïn