MSN messenger in XP

vbimport

Zoals vele van jullie al gemerkt hebben zit die MSN prog standaard in XP. Iets waar ik me vreselijk aan erger! :mad:
Hoe krijg ik dit klereding eruit!? Krijg het wel zover dat ie nie automatisch opstart met windows maar zodra ik hotmail open of een ander Win prog start (OE bv) dan start hij gelijk ook op!

Dus ik als ik em nie kan verwijderen zou ik graag te weten willen komen hoe ik ervoor kan zorgen dat ie niet mee opstart!

Bvd!

Doe op dit forum een SEARCH op messenger en wat blijkt je heb zelfs op de posting waar de oplossing staat gereageerd !!! Luiwammes

Doe dit :

Ga naar de C:/windwos/inf Directory

( Mocht deze niet te vinden zijn doe dan het volgende …
In WINDOWS VERKENNER kies FOLDER OPTIONS->VIEW en zorgt dat SHOW HIDDEN FILES AND FOLDERS aangevinkt staat en kies OK )

Zoek daar de volgende file SYSOC.INFen open deze
Zoek naar de volgende regel

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

en wijzig die in

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7

Save deze file.

Ga naar START -> CONTROL PANEL-> ADD OR REMOVE PROGRAMS -> ADD/REMOVE WINDOWS COMPONENTS
en zoek daar de volgende regel WINDOWS MESSENGER en zorg dat deze NIET aangevinkt is.

Kies NEXT en volg de aanwijzingen op uw beeldscherm.

Hiermee wordt Messenger van je systeem verwijderd

Wil je alleen dat deze niet opgestart wordt zou dit moeten helpen

Kies START-RUN en type GPEDIT.MSC

Open LOCAL COMPUTER POLICY->USER CONFIGURATION->ADMINISTRATIVE TEMPLATES->WINDOWS TEMPLATES->WINDOWS MESSENGER en kies ENABLE ‘do not allow windows messenger to be run’

Doe dit ook bij USER CONFIGURATION

RESTART COMPUTER !!!

Ik zie al wat d’r fout gegaan was! Uiteraard had ik wel gezocht met de search, maar ik zie net dat ik niet op Messenger gezocht had maar op Messanger!! Mijn fout dus! :wink:

Ken gebeuren he! :stuck_out_tongue: