MSN Messenger in netwerk, welke instellingen?

vbimport

Hoi, ik zit nu op het werk en wil graag MSN Messenger gebruiken om mijn mails te checken e.d.
Het lukt me alleen niet om het online te krijgen, met icq lukt het wel, dan laat je icq gewoon automatisch zoeken naar de poort. Maar hoe moet dit bij MSN?

Misschien bij Opties en dan Verbindingen, dan kun je keizen via een Proxy Server.

dat is het hem nu juist, WAT zijn de instellingen van de proxy of hoe kom ik daarachter. Ik werk bij een groot bedrijf en weet niet hoe ik achter de netwerkinstellingen kan komen…
Bij ICQ ging dit makkelijker

Originally posted by studiodubio
Ik werk bij een groot bedrijf en weet niet hoe ik achter de netwerkinstellingen kan komen…

dan zou ik de systeembeheerder ff om hulp vragen

heheehe, als dat mogelijk was, dan had ik hier niks gepost…
Het mag niet bij ons, vandaar…

niemand een fatsoenlijk antwoord?

Kijk eens via Explorer naar Tools -> Internet Options en dan naar connections en daar ga je normaal gezien zien staan Lan settings. Klik daar op en dan bij Proxy server (onderaan) zie je staan Advanced. Klik daar op en voila… je proxy zou er moeten op staan samen met de poort die hij gebruikt.

wat probeer je precies alle computers en dan 1 het zelfde @ adres in te loggen want dat lukt niet hebben het zelf hier ook in het netwerk zitten van 20 pc en hier werkt het perfect zonder te kutten met instellingen enzo

Groetjes

Edje_007

heb 'k op school ook erug raar !!! ICQ werkt in een x en msn wordt gewoon niet doorgelaten 'k vind 't ook n beetje maf …
met de proxyinstellingen komt 't zelfs niet van de grond … mar ja dan mar over op ICQ …

Su6 Superappelflap

Originally posted by studiodubio
niemand een fatsoenlijk antwoord?

Als je via een netwerk ICQ of MSN wil gebruiken moet je weten welke proxy ze gebruiken, maar ook welke poorten. Meestal is het niet dezelfde poort als de browser.

De systeembeheerder moet voor zulke programma’s bepaalde poorten openzetten. Zolang je hier niet kunt achterkomen of er een poort openstaat om MSN te gebruiken zal het helaas niet lukken.

Misschien eens voorzichtig rondvragen of er nog iemand MSN gebruikt op je werk en zien hoe de instelling staan.

't lijkt mij juist voor de hand ligguh als ICQ werkt (want dat doet 't dus wel …) dat MSN toch ook wel zou moeten werken … zelfs als je via die HTTP-dingez inloged bij MSN werkt 't niet en dit zijn toch (lijkt me ) dezelfde instellingen als in de Explorer !!! (als 'k 't nu ff helemaal verkeerd hebt please answer …)

nou mzl :rolleyes:Superappelflap:rolleyes:

Een andere oorzaak, dat ICQ wel werkt en MSN niet, is waarschijnlijk de firewall. Hier zal de systeembeheerder waarschijnlijk voor ICQ een poort hebben opengezet (Waarschijnlijk gebruikt hij het zelf) en voor MSN niet.