MSN documeten overdracht

Hallo,

Ik wil graag documeten versturen via MSN maar ik krijg de volgende melding:
Dit bestand kan niet worden verzonden omdat de verbinding is geblokkeerd. Neem contact op met de systeembeheerder of Internet-provider, omdat zij bestandsoverdracht kunnen inschakelen.

Ik werk met Windows 2000 PRO, als ik deze opnieuw instaleer werkt het maar na enige tijd krijg ik boven staande melding. Ik heb wel Norton firewall maar als ik die uitschakel blijft het probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor? :bow:

Alvast bedankt,

Cord

MSN Messenger neem ik aan ?

Het kan zijn dat die poorten door je ISP geblokkeerd zijn. Lijkt me sterk ,maar het kan het navragen waard zijn.

In de instellingen van MSN Messenger kun je geloof ik ook aangeven of ie via een proxy moet werken en via welke poort.

Het kan zijn dat je je ISP benadert via een proxy.

als je achter een rooter zit, kan het niet. dan kun je wel ontvangen, maar niet zenden. (mits de verzender niet achter een rooter zit…)

je kunt 2 dingen doen.

1. je installeert msn op die rooter en je gaat vandaar sturen.

2. je neemt een gratis homepage, en upload die bestanden. dan kan de ander ze daar van downloaden.

3. je kunt ze als attachment versturen in een email.

suc6

Rooter = router :wink:

Ik heb hier zelf dit probleem ook: versturen van bestanden werkt niet, ontvangen wel.
Ik heb hier eens navraag naar gedaan op allerhande fora, nieuwgroepen e.d. Er waren verschillende personen die beweerden dat het communicatieprotocol dat MS gebruikt voor het versturen van bestanden in veel routers niet aanwezig is (in tegenstelling tot het protocol van ICQ e.d.) en het zodoende niet werkte. Of dit klopt vraag ik me nog steeds af!

Het is waar dat sommige routers het versturen van bestanden via msn niet accepteren. Dit heeft een naam maar weet het niet meer.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]MSN Messenger neem ik aan ?

Het kan zijn dat die poorten door je ISP geblokkeerd zijn. Lijkt me sterk ,maar het kan het navragen waard zijn.

In de instellingen van MSN Messenger kun je geloof ik ook aangeven of ie via een proxy moet werken en via welke poort.

Het kan zijn dat je je ISP benadert via een proxy. [/B]

Zover ik weet gebruik ik geen proxyserver maar waar kan ik het na zien of ISP geblokeerd is.

Wat ik niet begrijp bij een nieuwe instalatie van windows 2000 werkt hij wel en na een tijdje stopt hij. Als je zou zeggen dat ik deze optie veel gebruik oke maar dat is bij mij nit het geval ik gebruik hem af en toe eens.:Z :a