:( Msn/crack-hack

Ik heb geen idee hoe dit uit te leggen. Of of het wel hier thuishoort…

Ik zit dus met een groot probleem, en het jaagt me de stuipen op het lijf.

Gisterennacht heeft iemand in m’n msn ingebroken, en onder m’n naam geschreven, terwijl’k er bijzat. Ik zat te typen, terwijl die persoon zat te typen… onder mijn naam… en dan kon die persoon ook onder de naam, van die andere persoon schrijven met wie je een gesprek had. Het is alsof die persoon zo’n geest was over mij, dat stond te typen.

Het is wss zo’n cracker/hacker… ik heb er niet echt veel verstand van :slight_smile: dacht dat dat redelijk simpel op te lossen was, maar ben er echt doodsbang van geworden.

M’n norton is prima, firewall ook… 'k snap er niets van!

'k Heb gehoord dat je je IP-adres steeds moet veranderen, of zo’n fake IPadres moet hebben, maar heb geen idee waar je dat gratis dan kan downloaden. Maar 'k geloof dat dat niet voldoende is…

m’n wachtwoord heb’k al veranderd, maar hij keert steeds terug. Nu heb’k een ander msn gemaakt, is er dan enige kans dat hij daarop ook kan? Ja zeker?

Het blijkt dat de persoon in kwestie me al maandenlang observeert zonder enige actie ondernomen te hebben.

Ik wil van die persoon af z’n!

Help me!!

Hallo minjoeke,

Allereerst welkom hier namens mij.

Wat betreft jouw probleem, dat is eigenlijk niet mogelijk naar mijn bescheiden mening. MSN/WLM laat niet toe dat er twee keer hetzelfde account online is. ( probeer het zelf maar )

Je kan wel (met een patch) meerdere instanties van MSN/WLM starten maar die moeten elk inloggen met een ander account want als jouw acount online is en je logt met een tweede MSN/WLM in op dat acount dan logt het eerste account uit en krijg je de mededeling dat je op een andere pc bent ingelogd.

Wat betreft de oplossing, die zijn er wel een paar. Optie 1 Verander je wachtwoord EN je persoonlijke vraag plus het antwoord er op. Eventueel kan je het ingestelde reserve emailadres veranderen. Optie 2 is neem een ander emailadres met een geheel andere naam en wachtwoord en persoonlijke vraag…

Dan wat betreft je AV met firewall. Norton geheten. Ik zou eens gaan denken aan een andere AV met Firewall. Niet dat de firewall een gehackte msn tegenhoud maar wel een heleboel andere dingen die het eventueel mogelijk zouden maken om je msn te hacken. ( denk aan keyloggers, trojans etc. En alhoewel Norton een redelijk gevestigde naam is in de wereld is het zeer zeker niet de beste. Er zijn er die beter ( en belangrijker GOEDKOPER! ) zijn dan Norton.

Dan zou ik ook je pc eens laten scannen met Hitman Pro en uiteraard een diepe scan van je Antivirus. Ik heb zo het vage vermoeden dat er het een en ander aan je pc schort wat betreft beveiliging. Mocht je een draadloos netwerk hebben kijk dan eens of je versleuteling aanstaat (WPA2-PSK of WPA-PSK.

Mocht je nog meer vragen hebben kan je me ook altijd een PM sturen. No Prob.

mzzl Dúnedain