MSI K7T Turbo 266MHz FSB Audio

vbimport

Hallo, ik heb een vraagje over dit mobo’tje aangezien ik deze ga kopen, mijn vraag: ondersteunt het nou wel of niet DDR ram? Op de MSI site kan ik het niet vinden omdat er wel een Limited Edition van de K7T Turbo opzit, maar de gewone niet, en het is een …Turbo 266MHz… en DDR ram is 266MHz, dus vandaar dacht ik dat het misschien wel zou kunnen, maar weet het dus niet… En is DDR ram ten opzichte van SDRAM@133 (veel) beter of maakt het niet veel uit?

Alvast dank,
ZKHbaldo

Ik heb dat mobo. Mooi ding. Maar volgens mij ondersteund hij geen DDR ram. Ik heb meteen ff op de doos gekeken en daar staat nix van DDR op. Ikzelf heb er SDram inzitten. Overigens valt de snelheid van dat DDR nog reuze tegen. Het is maar zo’n 10 tot 20% sneller dan 133 MHz SD ram.

nee, de fsb of te wel front side bus heeft niets met het geheugen te maken dwz de klok snelheid is 133 mhz en de processor werkt dan op een fsb van 266mhz bij een fsb van 200mhz is de klok snelheid voor de bus 100mhz ddr ram werkt op 133mhz met dubbele bandbreedte en dus 266mhz of hoger bij overclocken maar ddr ram heeft een ander aansluiting bij mijn weten en past niet op dit moederbord ( ik heb zelf ook een k7t turbo 266) en gebruik gewoon pc 133 geheugen ddr ram past er niet in

Idd… het is en SDRam bord…

ik heb trouwens nog nooit gezien dat dit type/model bord zo wordt aangeduid, de doorgaans normale aanduiding is MSI K7T Turbo 133

Bedankt voor de replies, en als de snelheid van ddr ram idd zo tegenvalt maakt het me ook niet veel uit, en over de aanduiding van dit mobotje, zo stond het precies op de offerte, verder nergens, vandaar dat ik er ook erg aan twijfelde, maar ik weet het nu in ieder geval, thx

ZKHbaldo

Originally posted by zkhbaldo
[B]Bedankt voor de replies, en als de snelheid van ddr ram idd zo tegenvalt maakt het me ook niet veel uit, en over de aanduiding van dit mobotje, zo stond het precies op de offerte, verder nergens, vandaar dat ik er ook erg aan twijfelde, maar ik weet het nu in ieder geval, thx

ZKHbaldo [/B]

zit er op deze versie mobo ook een RAIDcontroller en aparte UDMA 100 slots?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

zit er op deze versie mobo ook een RAIDcontroller en aparte UDMA 100 slots? [/B]

Nee, dan moet je de K7T Turbo R hebben (R van RAID)

[B]Bedankt voor de replies, en als de snelheid van ddr ram idd zo tegenvalt maakt het me ook niet veel uit, en over de aanduiding van dit mobotje, zo stond het precies op de offerte, verder nergens, vandaar dat ik er ook erg aan twijfelde, maar ik weet het nu in ieder geval, thx

ZKHbaldo [/B]

De snelheid van DDR valt niet tegen hoor… die is just fine! Probleempje is echter dat er geen nuttig gebruik van wordt gemaakt door soft- en hardware… hierdoor is het perfomanceverschil zo laag…

[B]

Nee, dan moet je de K7T Turbo R hebben (R van RAID) [/B]

aha k tenks! :smiley: