MS Train Simulator

vbimport

Heeft iemand info over de beveiliging die in de MS Train Simulator zit? Ik wil een backup maken van de cd’s maar zowel Clonecd als Nero gaat ervan over z’n nek. Ik heb al bij Gamecopyworld gekeken, maar die hebben em niet op hun site staan.

Bedankt,

Hmm, gewoon Winoncd gebruiken, no probs.

Is met SafeDisc 1 beveiligd (alleen de 2e disc !!!) : Heb hem met CloneCD gekopieerd. Gebruik Clony XL om de gebruikte beveiliging te detecteren en de bijbehorende instellingen voor CloneCD automatisch te laten zetten…

:stuck_out_tongue: Eric

OK… I have bypass the Setup error with my backup and install a complete version of Train Simulator…
You need for this a no-CD patch…I’ve found it on gamefix…but it doesn’t work with my MSTS version and I don’t know why!
So I have backup up from the original installation (from the original CD) the train.exe and I 've saved the registry entries creating a .reg file with regedit… But maybe the no-cd patch from gamefix would work with your version!
so when reading the second copied disk the Setup declare it doesn’t recognize the media, don’t click “OK”; just abort the Setup by Ctrl+Alt+Del !!!
exit the setup by ending its task…so that the setup would not erase the files it has already installed on your HD!
You just have now to decompress all the .cab files (europ1, europ2, japan1,japan2, usa1 and usa2) from the second disk to the Train Simulator folder on your HD…
then you install your original copy of “train.exe” or those from the no-cd patch, and you double-click on the .reg file to valid the Regitry entries for MSTS…
It works!!!
There a tip to get the MSTS Editor, to create modes, adventures, routes and install trains from the web…
go in the Train Simulator folder and look for “launcher.exe”…create a shortcut…
go to the shortcut properties and look for the target adress (the path to launcher.exe!)
and add a space and -runeditor
Like this:

“C:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\launcher.exe” -runeditor

enjoy the game!!!:smiley:
has someone got a good way to backup the secon disk???:confused:

This is a Dutch Forum

Nederlands forum hiero…

En het gebruik van patches is illegaal en daarom niet toegestaan op dit forum… tsk tsk (en deze post stond ook al in Engelstalig forum, dus nog crossposten ook :wink: )

I don’t speak Dutch…
But I like Dutch girls…:smiley:

Voor de liefhebbers. Dit zouden de settings moeten zijn waar je cd2 mee kan kopieren. Ik heb ze een tijdje geleden aan Tax gegeven en die heeft bevestigd dat het werkt.

These are the settings I hope they help!!

Create cd image using these settings —>

select read sub channel data from data tracks.
select read sub channel data from audio tracks.
Select Fast Error Skip.
Set read retry to 5
set error correction to NONE.
Unselect Dont report bad sectors.
Unselect Bad Sector Scanner.

When ready to burn cd image use these settings----->

Select RAW DAO
Select DONT REPAIR SUBCHANNEL DATA
Unselect SIMULATE WRITING (if available)
Select BURNPROOF
Unselect PERFORM LASER POWER CALIBRATION
Unselect WAIT UNTIL BUFFERS ARE FULL
Select ALWAYS CLOSE LAST SESSION
Select AMPLIFY WEAK SECTORS
THEN BURN AND PLAY… I have the same drive and it worked for me.

Viele Danke !
Merci beaucoup !
Mille grazie !
Thank you very much !
I haven’t learnt Dutch since yesterday!..:smiley: :wink:

Originally posted by Screwdriver
Voor de liefhebbers. Dit zouden de settings moeten zijn waar je cd2 mee kan kopieren. Ik heb ze een tijdje geleden aan Tax gegeven en die heeft bevestigd dat het werkt.

Zal het mij benieuwen welke Tax…want die moet helemaal niets hebben van games…maarja…

Originally posted by Screwdriver

Was ik daar ook bij of niet?

Ik speel geen games en ben al helemaal niet into games kopiëren. Ik distantieer mijzelf in ieder geval van de hierboven genoemde Tax.

Ja, ja, ja…het klopt, naar nu blijkt ging het niet om de Da_Taxman. Het blijkt dat er nog eentje is/was maar die heet taxman.

http://club.cdfreaks.com/member.php?action=getinfo&userid=10961

Het ziet er naar uit dat dit een eenmalig bezoek is geweest.

Discussie bij deze uit de wereld.