Ms-dos

vbimport

hoi mijn computer start niet meer op en ik wil windows opnieuw installeren. maar op mijn c: staan belangrijke dingen. kan ik via ms dos de mappen kopieren naar mijn d:

wat moet ik dan intoetsen:
c:/andere~1/cor moet gekopieerd worden naar mijn d:
alvast bedankt

Volgens mij is dit dan het makkelijkst:

d:
mkdir backup
cd backup
mkdir cor
cd cor
c:
cd andere~1
cd cor
copy . d:\backup\cor

als het goed is moeten dan alle bestanden uit c:\andere~1\cor gekopieerd worden naar de backup directory backup\cor op de D: partitie/schijf.

Succes.

Da_Taxman

nog effe wat aanvulende info…
als er in die dir, nog meer directorys staan kan je het beste dit doen

bij copy van taxman
xcopy c:\andere~1\cor D:\backup /e
dan copyeert hij automatisch de onderliggende directorys

Als je onder de directory cor nog meer subdirectories hebt hangen kun je in bovenstaand antwoord van Taxman het commando copy vervangen door xcopy /s

xcopy c:\andere~1\cor\ d:\andere~1\cor\ /s

Heeeerlijk dat oude dos
we worden verpest met het werken via windows verkenner hehehe

TdR: Je gebruikt de optie /e bij xcopy. Daarmee kopieer je alleen de eventuele LEGE onderhangende subdir’s mee. /S neemt ook de dir’s mee die inhoud hebben.
/E /S zal dus alles meenemen wat er eventueel onder hangt

harstikke bedankt allemaal

jullie vergeten 1 dingetje: als hij in zijn dir bestanden heeft staan met lange bestandsnamen is hij die kwijt! ok, er is maar 1 oplossing voor en dat is kijken dat je ff in winblows komt (desnoods in veilige mode) zodat je je lange bestandsnamen kunt houden… dat is wel zo fijn.

Tenminste in mijn geval… mijn documenten dir is euhhh zo’n 1200 bestanden groot (o.a. gescande plaatjes en documenten van de laatste 5 jaar) en om die nu allemaal te gaan renamen… dat is ook niet alles kan ik je zeggen!

Goede tip: gooi ze regelmatig ff op een cdrw voor de veiligheid!!

Greeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

daar heb je xcopy32 voor.

xcopy32 werkt alleen maar in de dosbox van
win. Als je genoeg ruimte op D: hebt kun je natuurlijk ook een image van C: met Ghost
op D: zetten. Vervolgens win opnieuw installeren, en daarna Ghost, kun je zo de dir uit het image plukken met alle lange bestandsnamen intact. Dit doe ik zelf ook regelmatig als ik van mijn backup’s niet de hele image maar alleen een dir wil terug zetten. suc6 Roland