MPG file net te groot

hey ik heb een film gedownload, die ik na uren werk op svcd zou willen zetten maar de file is 717mb groot en past dus NET niet op de cd, ik vind het onzin om hem dan ook nog te moeten gaan splitsen, waarbij ook weer vanalles fout kan gaan met de ondertiteling. Mss is het een mogelijkheid om de aftiteling weg knippen zodat het een paar mb minder is. maar dit heb ik eerst geprobeerd met windows movie maker, maar toen kon ik hem niet meer opslaan en toen probeerde ik het met virtualdub en toen kon ik hem ten eerste alleen als avi opslaan, dit heb ik dan uit wanhoop maar gedaan en ten 2e begon hij een file op te slaan die bij 10% al 13gb groot was :a ziekelijk gewoon.
Iemand die weet hoe ik de film kleiner kan maken of waarmee ik fatsoenlijk kan wegknippen zonder al te veel gedoe? ik zou het graag horen.
greets me

gewoon in nero branden als svcd (dit is volgens mij wel vaker behandeld geweest, gewoon even zoeken).
Een svcd heeft een andere foutcorrectie dan een datacd dus past er meer op.
Succes

mischien had ik dit erbij moeten vermelden, maar deze melding krijg ik dus, nadat hij vroeg of hij de kwaliteit iets mocht verlagen om hem op de svcd te laten passen:

voor als jullie de afbeelding niet kunnen openen, er staat:
The project quality could not be reduced far enough to make your project fit into the available space. Try reducing the project size manually.

en dit handmatig verkleinen wou ik dus doen door de aftiteling weg te knippen of iets anders om hem kleiner te maken.

toch bedankt voor je hulp, als je nog iets weet hoor ik het graag :slight_smile:

Waarom overburning niet inschakelen?

overburning? nog nooit van gehoord :stuck_out_tongue: waar kan ik dit doen dan?

nu ben ik nog iets vreemds tegen gekomen. als ik bij de eigenschappen van het mpg bestand kijk zegt hij dat hij 717 mb groot is maar als ik hem dan met nero of tmpgenc wil branden zegt hij dat hij iets van 1200 mb groot is, erg raar

dan poogt de software het geschikt te maken voor het acceptabele formaat. Misschien is jouw mpg bestand niet compatible met het mpeg (s)vcd formaat.

Probeer anders DVDSanta eens.

Overburning in Nero kun je vinden in de advanced options.

hey bedankt:) met DVDSanta is t gelukt. geweldig programma trouwens, heel gemakkelijk programma, er is dan wel even een balkje in beeld dat t een demo is maar dat is het wel waard, dit balkje staat er mss 5-10 minuten.