Mpeg1

Hallo

Is het ook mogelijk om van mpeg1 mpeg2 of avi te maken voor een groter beeld en of beter beeldkwaliteit te krijgen?
Ik heb wat filmpjes met beeldformaat 352 x 240,29.970 fps,zoja met welk proggie?
Heb hier geen kaas van gegeten,misschien een van jullie wel?:slight_smile:

Groter beeld gaat zonder veel problemen. Je kan jouw mpegjes importeren in bijvoorbeeld Adobe Premiere en vervolgens exporteren naar een hogere resolutie of nieuwer beeldformaat (mpeg2).
De kwaliteit zal er echter fel op achteruitgaan… Het bronmateriaal heeft slechts 352 x 240 pixels. Als je exporteert naar bijvoorbeeld 640 x 480, dan kan de PC niet effe de overige pixels tevoorschijn toveren. Dit resulteert dus in relatief grote blokjes in het beeld en het resultaat is meestal niet mooi. Je kan met Adobe gebruikmaken van interpollatietechnieken en dit komt een beetje in de buurt van “pixels toveren”, maar verwacht er geen wonderen van.

Uit je naam leid ik af, dat je DVD-compatible files wil maken, maar ik vrees dus dat het resultaat zou tegenvallen. Het lijkt me in dat geval beter, om de bronbestanden te laten zoals ze zijn en als VCD-formaat te branden. Op een standaard TV volstaat 352 x 240.

Hallo Wannes,bedankt voor je reactie,had het formaat al groter gemaakt maar het beeld wordt dan huilen met de pet op,het origneel is al niet zo best,“Rainbow Live in Dusseldorf”,op de pc valt het wel mee maar op tv :frowning: .Heb maar een VCD ervan gemaakt wat je zei,is nog het beste.Wat mijn naam betreft,is gewoon een NickName,je moet wat verzinnen want de gekste namen bestaan al.Thanks for your reaction :bow:

Mooi uitgelegd Wannes!
Zoals Wannes al zei, als je gaat converten dan gaat de kwali er in principe altijd op achteruit!
VCD is overigens nog redelijk aanvaardbaar om naar te kijken. Tuurlijk heb je ook echt slechte kwaliteit VCD’s, maar als je origineel of vanaf een betere bron (bv DVD) VCD maakt dan valt er best naar te kijken.