Mpeg 1/2/3

vbimport

Hi , kan iemand mij vertellen of je Mpeg1 en/of 2 kunt omzetten naar Mpeg 3? Een paar gedownloade songs lieten zich nl. niet in winamp afspelen , bleken mpeg 1 en/of 2 te zijn!?!

MPEG 3 is toch MP3 en alleen voor audio??

MPEG 1 is standaard, MPEG2 is wat gebruikt wordt voor DVD (hogere compressie en kwaliteit), video dus.

Dus het probleem lijkt me iets anders te zijn, wellicht WMA files die beveiligd zijn?

MPEG1 is oud :slight_smile: en gebruitk op VCD
MPEG2 is nieuwer (ook al oud) en gebruikt op DVD
MPEG3 bestaat geloof ik niet
MPEG4 is zoiets als DivX
MPEG7 is geloof ik een koppeling tussen de film en de ondertiteling (toekomstig)

en MP3? Dat is MPEG1 layer 3!

Hier vind je alles over MPEG standaarden.

Bedankt voor jullie reakties. Het gekke is dat de files die gedownload zijn volgens “eigenschappen” mp3 files zijn , maar de ID3 tag editor geeft aan: Mpeg1 layer 1 of Mpeg2 layer 2. Ik heb het over het album Steps - Gold greatest hits , waarvan je de songs na downloaden met uncamouflage moet bewerken. Songs 1 en 2 gaan goed maar de rest gaat als hiervoor uitgelegd. Wie het weet mag het zeggen?!?!?

Originally posted by bighousie
Bedankt voor jullie reakties. Het gekke is dat de files die gedownload zijn volgens “eigenschappen” mp3 files zijn , maar de ID3 tag editor geeft aan: Mpeg1 layer 1 of Mpeg2 layer 2. Ik heb het over het album Steps - Gold greatest hits , waarvan je de songs na downloaden met uncamouflage moet bewerken. Songs 1 en 2 gaan goed maar de rest gaat als hiervoor uitgelegd. Wie het weet mag het zeggen?!?!?

Het is volgens mij zo:

MPEG layer 1= Video standaard
MPEG layer 2= Video standaard voor DVD compressie
MPEG layer 3= Audio compressie standaard
MPEG layer 4= DivX videocompressie standaard
MPEG layer 7= Nieuwe standaard bijna klaar
MPEG layer 21= Under construction!*

Serieus, las ik laatst ergens, ik geloof T*****s.net schijnt een of andere super divx te worden!