Mp3s knippen

vbimport

weet er iemand toevallig een progje dat mp3s kan knippen.
Ik heb een groot mp3 bestand van 120mb en dat moet in delen geknipt worden. Maar eerst omzetten naar WAVE en dan knippen zie ik niet zo zitten. Dat kan mn pctje denk ik niet aan.

ik geloof dat “Cool edit” dat wel goed kan

voor een full versie + cd key mail me dan gewoon en ik stuur het wel ff door : of het staat zeker op een twilight als je die hebt ?:wink:

hier staat een download link :

het is shareware maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt meestal werken de sharewares volledig :slight_smile:

anders moet je maar ff mailen;)

[Edited by ken08 on 28-02-2001 at 01:39]

Ok bedankt , ik zal es kijken.

Unphuck is een proggie dat dat ook kan geloof ik.
Kan uncooken, splitsen, mergen enzo

Tja MP3 van 120 MB… Dat word lang inladen…
Wavelab 3.03 is een goei programma…
Is vast ergens te downe :wink:

Hey Bassie,
ik heb dit ook al heel vaak gedaan! Ik gebruik gewoon altijd Cool Edit 2000!!!

Good luck!

gewoon de schaar inzetten en knippe nmaar

je kunt veel beter de mp3 eerst omzetten naar wav hoor! als je gaat knippen in een mp3 dan zet de compu dat ding ook telkens om naar wav om te kunnen editten!

Originally posted by Dee-ehn
je kunt veel beter de mp3 eerst omzetten naar wav hoor! als je gaat knippen in een mp3 dan zet de compu dat ding ook telkens om naar wav om te kunnen editten!

Dee-ehn… jij hebt gelijk! Je kan idd eerst die empé3 omzetten naar waf! Anders gaat ie elke keer die file decompresseren en weer comprimeren! Kost meer tijd!!!

Wat Dee-ehn bedoelt is dat als je die MP3 bestanden zou gaan editen, dan zet het gebruikte programma die om naar wav zonder dat je dat merkt wellicht.

Dit programma converteert de MP3 bestanden naar WAV, bewerkt ze en codeert ze weer naar MP3.

Daarbij gaat het decoderen naar WAV erg snel met bijvoorbeeld WinAmp en het coderen na afloop met Audiocatalyst bijvoorbeeld duurt ook niet lang. Ik denk dat je je het daarmee een stuk eenvoudiger maakt, ook al zijn het een paar extra handelingen.

Ja klopt ja ,cooledit zet gelijk alles in een TEMP dir, in wave formaat ,dus ik was sneller klaar om het eerst zelf om te zetten. En het moest toch in wave blijven want het was bedoelt voor op cd.

Dus het is gelukt ,bedankt !

De meeste programma’s doen dat al automatisch. Maar er is nog een oplossing. Voor als je een mix-cd hebt en die is in 1 MP3 gemaakt. Je moet dat ff de tracknummers opschrijven van hoe lang ze duren.
Track1 = 2:39
Track2 = 5:38
Track3 = 7:34
Track4 = 9:12
Track5 = 11:17
Zo iets.
Het betekent Track 1 eindigt op 2:39 en begint dus om 0 sec.
Track eindigt om 5:38 en begint om 2:39 (Einde van Track 1)
Enz. Enz.
Open Nero, New Audio Compilation, als er 5 tracks op de cd staan, voeg je 5x de mp3 in, die van 120 mb ofzo.
Dan klik je dubbel op de 1e track, en ga je naar Indexes, Limits, Split. Check de screen:

Klik op dubbel op Start, of gewoon 1x op start en dan op edit. En vul het in. 1e track moet op 0 sec beginnen. Dus overal 0 invullen. Bij End doe je het einde invulle zoals op het plaatje. Zorg wel dat overal frames op 0 staat, anders krijg je tikken. Doe dit bij alle tracks. Bij Track 2 doe je trouwens bij Start het einde van Track1 in vullen. Dus bijv. Start 2:39.
Ik hoop dat je er zo ook uit komt :wink:

Grtz,
RMX

dat is ideaal ,dat wist ik nog niet
Veel makkelijker

Thnx RMX

No Problem :smiley:

dat is idd een goede oplossing als je verder niet wilt editten

persooonlijk doe ik dat altijd met cdrwin: ik schrijf zelf ff een cuefile in de kladblok met tracks… handig als je ff weet hoe die cuefile inelkaar zit (ueel makkelijk!)

Ja is eigenlijk nog gemakkelijker!!
Thnx :slight_smile: