Mp3

vbimport

Hey,

ik ben op zoek naar een programma zodat je uit mp3’s de tekst kan halen. Zodat je alleen de instrumenten overhoudt en dan zeg maar zelf een andere tekst kan inzingen ofzo

Ja daar ben ik ook wel in geintreseerd,zelf werk ik veel met Wavelab en ik weet dat daar een plugin voor bestaat die vocal-remover heet,en daaaar kun je het mee doen.

Maar ja het is heel moeilijk om die plugin te vinden.
Werk je ook met soortgelijke proggramma’s ?

Gewoon Wavelab 3.0. kopen. Je krijgt er dan een plug in pack bij waar een vocal-remover( kweet niet of die zo heet), vocalharmonizor( beter dan 2.0) en wat reverbjes bij.
Wie wavelab goedkoop “orgineel” wil hebben moet eerst voor 400,- WL2.0 kopen en dan voor 250 upgraden naar 3.0

Groeten,
CDcreators

Er bestaat geen perfecte manier om vocals uit een MP3 (of wat voor audiofile dan ook) te mixen. Of je moet de mastertapes in je klauwen zien te krijgen! Er zijn bepaalde plugins/filters die het doen, maar het resultaat is bij iedere track weer verschillend.

Ik zal je niet vervelen met de manier waarop het precies werkt, maar het komt er op neer dat de geluiden die op beide kanalen (links en rechts) even luid zijn (bijna) tegen elkaar wegvallen. Dit is vaak de stem maar soms de drums of een ander instrument.

Ik heb een goedkopere oplossing dan Cdcreators. Download Cool Edit PRO (links zijn op dit forum te vinden) en gebruik Transform > Amplitude > Amplify met de setting Vocal Cut.
Of ga naar www.analogx.com en download de Vocal Remover DirectX plugin.

[This message has been edited by Nostrofu (edited 30 May 2000).]