Mp3 zonder pauze

Ik heb het volgende probleem:

Ik wil een mp3 cd branden met daarop 3 cds / 82 tracks Als je drie losse cds brand dan hoor je geen pauze`s en een perfecte mix, bij een mp3 cd dus niet, het hakt steeds een pauze tussen ieder nummer!

Ik heb me blauw gegoogeld maar kan geen goed antwoord/programma vinden voor dit probleem.

Handmatig een ceu file maken is niet echt een optie, er zou toch een programma moeten zijn dat dit kan, ik heb acoustica al geprobeerd en deze haalt de 2 seconden pauze wel weg, maar het blijft :sad:

waar speel je de mp3 cd mee af? Het kan wel eens aan de hardware liggen.
speeelt winamp ze wel gapeless af? http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=256499

[QUOTE=maurice123;2264418]Ik heb het volgende probleem:

Ik wil een mp3 cd branden met daarop 3 cds / 82 tracks Als je drie losse cds brand dan hoor je geen pauze`s en een perfecte mix, bij een mp3 cd dus niet, het hakt steeds een pauze tussen ieder nummer!

Ik heb me blauw gegoogeld maar kan geen goed antwoord/programma vinden voor dit probleem.

Handmatig een ceu file maken is niet echt een optie, er zou toch een programma moeten zijn dat dit kan, ik heb acoustica al geprobeerd en deze haalt de 2 seconden pauze wel weg, maar het blijft :sad:[/QUOTE]

En het zal altijd blijven, want een mp3 wordt ingeladen omdat het een bestand is, terwijl een audio cd track wordt afgespeeld zonder inladen.

Wat je wel kunt doen is de hele cd als 1 mp3 opnemen natuurlijk…

[QUOTE=Crowley;2264485]waar speel je de mp3 cd mee af? Het kan wel eens aan de hardware liggen.
speeelt winamp ze wel gapeless af? http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=256499[/QUOTE]

zowel home cinema als in de auto.

De home cinema set heeft er wel meer last van en houdt het standaard op 2 seconden ja.

[QUOTE=Mr. Belvedere;2264495]En het zal altijd blijven, want een mp3 wordt ingeladen omdat het een bestand is, terwijl een audio cd track wordt afgespeeld zonder inladen.

Wat je wel kunt doen is de hele cd als 1 mp3 opnemen natuurlijk…[/QUOTE]

hm, das de enige oplossing die ik tot nu toe gelezen heb, helaas bevordert deze het zappen tussen nummers niet echt

Vervolg vraag is hoe ik dan de berg mp3 die op mijn pc staan aan elkaar lijm?

[QUOTE=maurice123;2264518]hm, das de enige oplossing die ik tot nu toe gelezen heb, helaas bevordert deze het zappen tussen nummers niet echt

Vervolg vraag is hoe ik dan de berg mp3 die op mijn pc staan aan elkaar lijm?[/QUOTE]
http://www.shchuka.com/software/mergemp3/index.html#download

Ik weet het niet zeker maar zou Adobe Audition ( het vroegere Cool Edit pro) niet iets voor je kunnen betekenen…? Multitracks etc knippen plakken… Of heel misschien Mp3Cutter daar staat me ook iets van bij. Maar dat is al een redlijk oud progje mss dat de andere het nu wel (beter) kunnen.

grtz Dúnedain

Er is een thread op dit forum (Dee-ehn heeft die ooit gemaakt geloof ik) hoe je in Nero een CD kunt maken zonder pauzes tussen de nummers… Heb nu geen tijd om te zoeken, maar de thread is er wel (heb de truc ooit zelf toegepast en het werkte)

@ Mr. Belvedere: Ik heb het programma gedownload al is het blijkbaar erg gevoelig, de cd waar ik mee werk weigert ie te converteren, en dwingt me naar raw mode waar het programma vervolgens vastloopt. Poging met een 2de cd lukte beter al vind ik de overgang van nummers helaas nog matig te noemen.

Ik ben nu de eerste cd aan het rippen waar ik mee ben begonnen om even het vergelijk te kunnen maken tussen mergemp3 en acoustica, ik heb wel het idee dat mergemp3 minder stottert dan acoustica.

@ Dunedain: Adobe is weer meteen een vrij groot programma voor de door mij gezochte toepassing, aan de andere kant, als het maar goed werkt. Deze houd ik even in het achterhoofd.

@ Da_Taxman: Nero support deze optie alleen bij audio cd`s.

[QUOTE=maurice123;2265139]
@ Da_Taxman: Nero support deze optie alleen bij audio cd`s.[/QUOTE]
In de haast jouw post niet goed gelezen…sorry

[QUOTE=Da_Taxman;2265141]In de haast jouw post niet goed gelezen…sorry[/QUOTE]

hehe, das ongeveer standaard waar ik deze vraag ook terug heb gevonden op het internet.

Ik heb het met Mergemp3 gewerkt maar met de cd waar alles mee begon lukte het niet, programma verwijderd en opnieuw gedownload, geen succes, ook niet in raw.

Net toen ik de wanhoop nabij was nog maar een andere cd geprobeerd en daar werkt het perfect! Er zijn schijnbaar bij betreffende cd`s wat beschadingen tijdens het converteren? opgelopen, maar voor de rest werkt mergemp3 dus prima.

Aangezien dit blijkbaar de enige oplossing (zonder te veel bewerkingen) is ga ik dus het meeste mergen en beschadigde file`s met acoustica omdat die de hinderlijke pauze in elk geval tot een minimum beperkt.

Gebruik Audacity Gratis of WavePad Kost 29,95 maar je kan hem 30 dagen gratis proberen. Import steeds de nummers in een file en haal de pauzes weg.

Ga ik binnenkort eens naar kijken. Thx