MP3 Progje voor XXkbs-->xxkbs gezocht

vbimport

Hallo, Ik ben op zoek naar een programma dat de bitrates van MP3’tjes kan omzetten. Nu is de vraag;

A: Zijn deze er wel?
B: Gaat de geluidskwaliteit dan wel omhoog?

Bij voorbaat thanx

Greetz Copycat

ik dacht dat je allen bribrates kon verlagen … dus niet verhogen
oplossing haal het hogere bribrate af

MaFd0n

Wat bedoel je hiermee "oplossing haal het hogere bribrate af "?
Ik zal m’n vraag ff specificeren,ik heb hier nl oude 80 kbs mp3’s en deze wou ik graag naar 128 kbs omzetten zodat de kwaliteit wel omhoog gaat.
Als zo’nprogramma niet bestaat heeft het volgende dan ook nog nut 80 kbs–>wav–>128 kbs of wordt de geluidskwaliteit hier ook niet beter van?

Greetz Copycat

De kwaliteit zal er niet beter op worden.

Je kunt het vergelijken met het maken van een tafeltje.
Als je planken afzaagt en de restantjes weggooit (verbrand voor mijn part) en een tafeltje maakt dan heb je een bepaalde grootte.

ALs je later de plankjes weer uit elkaar haalt om een nieuwe tafel te maken zo groot als je had kunnen maken zonder dat die restantjes eerder waren afgezaagd, dan zul je merken dat dat dus niet gaat omdat je plankjes te kort zijn.

Daarvanaf gezien kun je dat prima met Nero… met de file encoder… gewoon kiezen om Mp3 naar Mp3 te convereten en dan de bitrate handmatig aanpassen!

kwaliteit zal idd niet toenemen, bij het encoden worden namelijk alle onhoorbare tonen eruit gefilterd… die krijg je niet meer terug :slight_smile: