Mp3 naar Wav te groot voor cd

Het lukt me niet om een mp3-bestand van 192 kbps te converteren naar een wav bestand van kleiner dan 700 Mb… dus dach ik laat ik het hier maar eens vragen.

Het wav bestand wordt dan 803 Mb.
Je zou zeggen dat dit komt door de hoge muziekkwaliteit, dus van dit wav-bestand nu een mp3-bestand (128 kbps) maken en daarna weer converteren naar wave zou moeten helpen… niet dus, grote is weer 803 Mb. :confused: :confused:

Ik gebruik gewoon Winamp en AudioCatalyst om te converteren en wil graag het HELE bestand op een cd branden.
Iemand hier die weet hoe dit wel gaat ???

bvd.

Probeer eens met NERO om de File meteen te branden vanuit MP3, dus niet eerst omzetten naar WAF.

Ik denk dat je het toch moet kunnen branden op een 80 min Cd, dat komt omdat een cd meer audio kan bevatten dan data!

WinXP en Nero… :rolleyes: :rolleyes:

Het zou idd moeten kunnen op een 80 minuten cd want totale speeltijd is 75:43…

Ik hoop dat ut ook ken met ECDC 5, dus da gaat ik morgen effe proberen.

Dammed… het is niet gelukt !!

Dit is wat ik doe in Easy CD Creator 5:

• Maak Music-CD.
  • Plaats nummer.mp3 naar CD (Project Size 75:49).
  • Record met 1 speed en Disc-at-once. (cd is voor autoradio)

Ik krijg dan hetvolgende:

Er is nu niets op de CD geschreven want bij CD-information staat: Written Sectors = 0

Ik weet nu echt niet hoe dit kan want een Data-cd branden gaat perfect !!!
Komt dit door winxp ofzo… (ik heb een ECDC-WinXP-update en 5.02-update)

weet niet of je al eens naar je mp3 file hebt gekeken naar de aantal kHZ kan zijn dat je een afwijkende frequentie hebt en dat het daarom misschien fout gaat. Maar anders probeer eens je MP3 om te zetten vanuit bijvoorbeeld winamp.
ctrl - P -> tab plugins -> selecteer output -> dubbelklik op diskwriter plugin.
Hier selecteer je je output directory en vink aan “Convert to format” en selecteer dan PCM 44,1kHz 16Bit Stereo.

klik op ok en dan close en vervolgens speel het nummer 1 maal af(dus zorg dat repeat uit staat en dat je niet meer nummer dan nodig in je playlist hebt)

Als dat gedaan is ga je terug naar de plugins -> output en dubbelklik je op de waveout plugin zodat het weer goede staat.

Je wave file staat als het goed is nu in je directory en probeer die dan eens te branden want deze zou als het goed is dan gewoon te branden moeten zijn.

Had nog een oude versie van winamp dus begreep efe niet wat je bedoelde… ik heb nu 2.78…

Alles ingesteld en na converten nog steeds (zie eerste post) 803 Mb.

Originally posted by MasterF
Ik denk dat je het toch moet kunnen branden op een 80 min Cd, dat komt omdat een cd meer audio kan bevatten dan data!

Als ik de 803 Mb Wav-file op de CD wil branden krijg ik precies dezelfde foutmelding als hierboven. Dit gebeurd weer tijdens het TOC-schrijven.

Je kunt proberen wat je wil, maar het bestand zal altijd 803 mb blijven.
Wav is een niet gecomprimeerd formaat zodat de grote alleen maar afhankelijk is van de tijdsduur van de audiotrack. Als je deze tijd inkort zal het bestand kleiner worden.
Sorry dat het niet anders kan, maar 803mb is wel te branden op een 80 minuten cd (gewoon in nero invoeren. Doordat de indeling van een audiocd anders is dan die van een cdrom kun je er meer mb op kwijt)

timestretch 'em naar 74 min of evt. 79min… Dan past 't wel… en je kan 't bijna niet horen dat hij korter is geworden… Easy!:stuck_out_tongue:

In Nero krijg ik dezelfde error:

Log-bestand

Ik heb gewoon de nieuwste versie gedowned, nl. 5564 (kon [nog] geen serial vinden)

Dat timestretchen… ? Doe je dat met CoolEditPro ofzo ???
:confused: :confused:

Euh… Een HP8200 kan niet overburnen, dus verder als 74 min’s kom je niet…

Time stretchen doe je met Steinberg Wavelab of Sonicfoundry’s Sound Forge… beide proggy’s ondersteunen trouwens ook direkt je hardware (HP) en je kunt er ook mee fikken!

Idd die hp van jou kan niet verder dan 80min.

Originally posted by Sorcerer
Idd die hp van jou kan niet verder dan 80min.

80?!?.., volgens mij 74… Maargoed, ik zal 't ff nakijken als ik jou was. Een ding is zeker hij kan niet overfikken!

Zeker flex programma dat Sound Forge.
Heb dat stretchen geprobeerd maar je merkt het verschil wel goed (met 2 minuten minder op 76 minuten).
Dus denk dat ik er uiteindelijk maar 2 minuten moet afhalen.

Bedankt voor alle info !

PS. Ik kan wel cd´s maken met 700 Mb. dus zou 80 minuten ook kunnen…
Heb denk ik gouw een nieuwe writer nodig.

Jammer, ik heb me plextor net verkocht!