Mp3 ISO cds schrijven met lange namen?

vbimport

Ik schrijf regelmatig MP3 cds

tot nu toe doe ik dit altijd met nero met devolgende instellingen:

ISO level 2
Mode 2/XA
ISO 9660
Joliet
allow path depth of more then 8 dirs
allow more then 255 chars in path

Deze instelling is de beste die ik tot nu toe kon vinden, maar ze is nog steeds SLECHT

op mijn mp3 cds staat gewoon voor iedere cd een map met de naam van de cd met daarin de liedjes (dus nooit EXTRA lang of diep)
MAAR nog steeds zeikt nero telkens als een mapje of een naam van een liedje iets langer is (wat nog bijlange niet wilt zeggen dat het echt lang is, ZEKER geen 255 tekens in ieder geval)

dan moet ik altijd die namen van die liedjes of cd mappen gaan inkorten (aangezien de m3u's anders niet meer werken en de .mp3 file extensie ook wordt afgekapt), wat een MEGA irritant KUTwerk is

nu vraag ik mij af:
is het nero dat zo extreem hard zuigt dat het geen lange mappen of filenames aankan (en moet ik et dus met een ander programma doen?)

of

is het het KUT cd filesystem dat zo extreem hard zuigt en slecht ontworpen is?

hopelijk kan iemand me een oplossing geven voor dit KUT probleem en mijn verontschuldigingen voor het woordgebruik maar dat zijn mijn gevoelens nu éénmaal over dit KUT probleem :slight_smile:

ik ben daar zelf ooit een topic over begonnen meen ik mij te herinneren… maar kan die niet zo snel terug vinden…

je kunt maar gaan tot 63 tekens met de iso´s standaard daarna gaat nero maar ook andere cdrecording tools mekkeren over te lange bestandsnamen. Met het bstandsformaat Romeo kon ik dit nog wel doen maar dan moet je Easy CD Pro installeren en die werkt jammer genoeg niet meer onder Windows XP en ook onder W98se kan ik mij herinneren.

Ik los het meestal op door de bestandsnaam in het mp3 id te verwerken waarna ik de bestandsnaam inkort.

en das idd een &%&#% werk.

probeer eens mode 1 cd (mode 2 is een mixed mode voor audio en data)
en ascii, check more then 255 char in path
dan gaat het bij mij wel goed

kheb net nog eens enkele 10 tallen combinaties in die aard zitten uitproberen…

zonder succes…
:confused:

enkel de optie joliet aanzetten zorgde ervoor dat ik meer dan 31 tekens kon gebruiken (maar nog steeds minder dan 63 wat dus onvoldoende is voor mp3 cds)

verder renamed hij altijd filenames die langer dan 63 tekens zijn…

is er nu niemand die een oplossing voor dit toch wel SERIEUS probleem weet?

ik heb nu ergens anders vernomen dat de combinatie ISO 9660 / Joliet geen filenames langer dan 64 chars aankan…

maar UDF misschien wel…

weet iemand hier meer over?
valt UDF te lezen op alle windows pcs?
welke instellingen zijn goed voor udf? (onder nero)
en zijn er nog nadelen aan dit filesystem?

[update]
na wat testen blijkt udf toch ook niet alles te zijn…

heb op alle mogelijke manieren een cd in udf formaat te schrijven met nero

GEENEEN hiervan was leesbaar onder verkenner

Zit momenteel even onder Windows 98se en met Easy CD Pro 2.11 en daarna de upgrade te hebben geinstalleerd is het mogelijk tot 128 tekens te branden via het Romeo filesystem, 1 nadeel… je kunt (maar) tot 4 speed maximaal branden :frowning: maarja als je niet zoveel mp3 cdr’s maakt en je kunt via Ghost een image restoren van Win98 waarnaast je ook nog een image van XP / W2k hebt, dan ach, dan is dit alnog een “oplossing”

Originally posted by SoulShower
Zit momenteel even onder Windows 98se en met Easy CD Pro 2.11 en daarna de upgrade te hebben geinstalleerd is het mogelijk tot 128 tekens te branden via het Romeo filesystem, 1 nadeel… je kunt (maar) tot 4 speed maximaal branden :frowning: maarja als je niet zoveel mp3 cdr’s maakt en je kunt via Ghost een image restoren van Win98 waarnaast je ook nog een image van XP / W2k hebt, dan ach, dan is dit alnog een “oplossing”

lol

nu is het wel net zo dat ik veeeel mp3 cds maak :smiley:

maar dat romeo filesystem

draait dat op iedere win2000 pc?

of wat heb je er voor nodig?

want ik zie dat NTI CD-Maker het ook ondersteund (en der staat ni bij dat het 4x max is)

:slight_smile: Easy CD Pro draait alleen op Win98se heb ik ervaren… ik zou niet weten oftie op w2k draait… ik zelf heb een multibootje met w98se en xp…

Van NTI CD-Maker wist ik niet :smiley: die ga ik dus direct even uitproberen.

<toevoegend>
zit ik te etteren met w98se en Easy CD Pro terwijl het ook met NTI kan :slight_smile:

Heb zonet “John Williams - Star Wars Episode II_ Attack of the Clones - 03 - Zam the Assassin and the Chase Through Coruscant.mp3” kunnen backuppen op een cdrw’tje heeeel lang naar een soortgelijk proggie gezocht. Jij hebt mij meer geholpen dan ikke jou :wink:

Bedankt he :slight_smile:

had ik ook altijd problemen mee in nero met die lange namen van die mp3 releases. Maar nero heb ik gedumped toen ik erachter kwam dat cdrwin 128 characters aankan. In cdrwin ‘file back-up and tools’ en dan ‘backup files directly (on the fly) to an ISO9660 compatible disc’. Gewoon op je hardeschijf een dir (bijv. back-up) maken en daarin je te burnen mp3 releases gooien. En dan in cdrwin gewoon die dir (back-up) toevoegen en burnen met de volgende opties aangevinkt: Long filenames, recurse subdirectories, finalize/close session, write postgap en evt. include hidden files als je die ook wil backuppen en in advanced options kan je je cd’tje nog een naam geven (volume label).

overigens dit niet/nooit proberen met cdrwin 5.0 maar gewoon met de echte 3.8/4.0 van goldenhawk :slight_smile: