Mp3 compilatie maken zonder gaps

vbimport

Ik zoek me al weken suf, blijkbaar is dit niet mogelijk ? Hier mijn vraag: Ik will mijn CD’s omzetten naar MP3, wat al gelukt is. Nu wil ik ze branden op een CD Rom, in MP3 formaat, maar ik wil dat ze allemaal aan elkaar hangen, dus zonder de gaps van 2 a 3 seconden ertussen. En liefst nog vloeiend in elkaar overgaan. Heeft iemand een tip. Ik heb Roxio 6 en heb ook ergens nog een copie van Nero ter beschikking.
Groetjes uit het zuiden !

Je hebt 3 manieren om dit “op te lossen”. Een mooie oplossing bestaat niet echt, maar er zijn wel bruikbare workarounds.

1. Gebruik een MP3 player welke seamless play ondersteunt. De verschillende tracks worden dusdanig aanelkaar gedraaid zodat je geen overgang mee hoort. Werkt redelijk, voor wie niet al te kieskeurig is.

2. Rip de hele CD naar 1 MP3. Overgangen zijn dan niet te horen, maar je hebt dan geen index meer (dus zoeken per track etc is niet meer mogelijk)

3. Rip de hele CD naar 1 MP3 en maak een cuesheet aan, gebruik een plugin zoals deze voor Winamp om aan de hand van een cuesheet een MP3 te indexeren.

Ik denk dat de derde optie de mooiste is…

Hallo Dee-ehn,
bedankt voor het snele antwoord. Nu moet je
weten dat ik geen expert ben op PC gebied, dus mijn vraag is om een beetje meer uitleg. Moet ik WinAmp player gebruiken tesamen met de cueplayer plugin ? Of kan ik het ook met roxio ? Alle tips zijn welkom, ik ga natuurlijk direct eens neuzen bij winamp. Hoe kan ik trouwens alles rippen naar 1 mp3 ?
Greetings

Ok, wat meer uitleg :).

Eerst moeten we een MP3 met een bijbehorende CueSheet maken. Ik gebruik het programma EAC om een .WAV file met een bijbehorende cuesheet te maken. Je kunt EAC hier downloaden.

Werk als volgt:

1. Leg de audio CD in je drive
  2. Start EAC
  3. Kies links in de balk “IMG” en wacht een tijdje (tot het rippen van de DVD gedaan is)
  4. Ga nu naar het menu “Tools” en kies “Compress Wave”. Kies de WAV file die je zonet hebt aangemaakt en wacht weer; de WAV file wordt nu omgezet in een MP3.
  5. Nu dien je handmatig de cuesheet te bewerken. Open de aangemaakte cuesheet (bestand met extensie .cue) met behulp van een text editor zoals Notepad van Windows. Je ziet in 1 van de eerste regels “FILE “naam.wav” WAVE” staan. Verander dit in “FILE “naam.mp3” MP3”. Sla de cuesheet op.
  6. Nu ben je klaar. Door de cuesheet in Winamp te openen (let op dat je de plugin die ik je eerder gaf ook geinstalleed en geactiveerd hebt) wordt nu de MP3 geindexeerd geladen. Werkt perfect :slight_smile:

Ohja, als variatie kun je eer dat je met rippen in EAC begint eens op “alt+g” kunnen drukken. Nu wort op FreeDB gekeken of je CD bekend is. Zoja dan wordt je cuesheet voorzien van trackinformatie. Heel fijn :slight_smile:

Woow, bedankt voor je professionele uitleg. Ik ga er dadelijk aan beginnen, lijkt niet zo moeilijk. Nogmaals bedankt, mocht het niet werken laat ik hier iets horen !
Groeten uit Portugal !

Graag gedaan :slight_smile:

Professioneel? Nah dat valt wel mee hoor… ik ben niet meer dan een zelf-onderwezen hobbyist.

Hoes’t weer in Portugal? :stuck_out_tongue:

Succes ermee!