MP3 CD spelen zonder gap?

Heyz,

Ik heb een expanium 401 gekocht. Nou heb ik een trance mix gecut in de losse nummers en die (doh, in de goede volgorde ja ;)) gebrand op de cd. Nu dacht ik dat ik geen gap time zou hebben, maar die heb ik dus helaas wel.

Weet iemand misschien of er een manier is dit te verhinderen of op een andere manier branden?

Heb ook zo’n expanium gehad, maar heb hem uiteindelijk terug gebracht want liep tegen precies hetzelfde probleem aan als jij :frowning: Heb contact gehad met Philips servicedesk en die konden me na drie dagen nadenken vertellen dat ze er niks aan konden doen aangezien het mp3-formaat geen voorzieningen heeft om gap-less muziek af te spelen…

Mogelijke oplossing: trance-cd als 1 grote mp3 file rippen of losse mp3’s aan elkaar plakken met mp3-utility (weet zo geen naam, maar ze bestaan wel)

mja, 't is niet zo erg (immers, ik heb de grote mixen juist zelf gecut :p) maar het was makkelijker geweest om het met losse tracks te kunnen doen…

Nou ja, ik weet niet hoe zeer ik me er aan stoor … maar mocht iemand nog een tip hebben: let me know

(ow enneuh, terugbrengen zal niet gaan :rolleyes: )

bij nero kun je de gaptijd op 0 zetten is het probleem dan ook niet weg :confused:

Weet niet hoe die Expanium ermee omgaat, maar leest die niet iedere track in het geheugen alvorens deze af te spelen?

Als dat het geval is zal er nooit gapless afgespeeld kunnen worden als je er verschillende tracks van gemaakt hebt…de enige oplossing is dan inderdaad 1 grote mix maken (laten)

Originally posted by Da_Taxman
[B]Weet niet hoe die Expanium ermee omgaat, maar leest die niet iedere track in het geheugen alvorens deze af te spelen?

Als dat het geval is zal er nooit gapless afgespeeld kunnen worden als je er verschillende tracks van gemaakt hebt…de enige oplossing is dan inderdaad 1 grote mix maken (laten) [/B]

hm, misschien dat het beter gaat als je de esp uitzet (anti shock protection), mogelijk dat het dan vloeiender gaat … even proberen zo…

En bmad, die gaptijd werkt dus niet omdat het gewoon een data cd is die je afspeelt zeg maar

Het enige wat in mijn ogen zou kunnen werken is een ingebouwde crossfader functie… heeftie die niet dan kun je het wel vergeten…

Originally posted by jojk

En bmad, die gaptijd werkt dus niet omdat het gewoon een data cd is die je afspeelt zeg maar

Originally posted by Dee-ehn

Het enige wat in mijn ogen zou kunnen werken is een ingebouwde crossfader functie… heeftie die niet dan kun je het wel vergeten…

Inderdaad! De essentie van het probleem!

Toch jammer, dat Philips er niet bij nagedacht heeft… Vooral die nieuwe Expanium voor 8cm cd’s is cool! (Als ie tenminste gapless muziek zou kunnen afspelen… :frowning: )

Originally posted by Upp3rd0G
[B]

Vooral die nieuwe Expanium voor 8cm cd’s is cool! [/B]

daarover gaat het idd :stuck_out_tongue:

Maar ik moet zeggen, als je de ESP uitzet heb je een gap van minder dan een seconde… Je merkt het wel en het is ook wel ontzettend irritant, maar het is een keuze hè? Anders kun je alleen de hele mix luisteren en nou kan je sneller bladeren…