Monkey Island 4

vbimport

Hoi mensen,

ik wilde mn Monkey Island 4 ff zonder cd spelen en ging daarvoor naar gamecopyworld. Maar die patches daar die daar staan werken voor geen meter :(. Ik heb deze geprobeerd

http://216.194.78.126/games/pc_monkey_island_4.shtml#Monkey Island 4 v1.1 [ALL] No-CD [+ Full Music] Fixed

maar bij het patchen zegt ie dat de crc (?) fout is?

Heeft iemand anders hier (goede :)) ervaringen mee?

En ik heb de search gebruikt :).

Waarvoor eigenlijk zonder CD spelen. Als je het spel toch heb. Of zoek op een of ander board een rip ervan. Dan is je probleem ook opgelost

Je kunt ook gewoon een software matige cdrom speler maken met behulp van Deamon Tools

Dan maak je gewoon een iso van de cd’s en dan zet je die in die cd rom speler en dan kun je gewoon spelen. Heb ik gelezen op GoT en niet zelf geprobeerd dus…

Alleen ik heb geen brander en wil alleen dat spel zonder cd spelen. Mn cdspeler maakt nl enorm veel herrie :).

En die cracks die ik gevonden heb die werken niet. Dacht misschien heeft iemand ervaring met die cracks…

Je hebt ook helemaal geen brander nodig hoor. Alleen wel een brandprogramma waarmee je een iso kan maken. Als je dan die iso file hebt dan kun je die gewoon software matig in die drive zetten en dan kun je je cd wel weggooien of zo

Originally posted by Pyromaniac
Je hebt ook helemaal geen brander nodig hoor. Alleen wel een brandprogramma waarmee je een iso kan maken. Als je dan die iso file hebt dan kun je die gewoon software matig in die drive zetten en dan kun je je cd wel weggooien of zo

<verdere uitleg>
Het is nm zo, dat Daemon Tools een CDrom emuleert. Dus je krijgt er een CDrom bij in Deze Computer alleen dit is dus geen echte drive maar daarin kan dit progje dan de bestanden laten verschijnen van de originele cd dus als een spel dan een check heeft of de CD in een CDrom drive zit dan ziet het spel de cd zitten… in die virtuele drive, maar daar trapt hij dus in! :wink:

Ja ok Wookie ik ben meestal niet zo lang van stof en dus ook niet zo nauwkeurig.

Maarehm Dickbride als je dat programmatje niet snapt dan kun je altijd dir programma downloaden die werkt ook wel goed :slight_smile: Het enige nadeel is dat het een demo is die maar 30 dagen werkt maar als die goed bevalt dan kun je hem dus altijd online registreren :slight_smile:

Dit programma werkt ongeveer hetzelfde als Deamon Tools…

Ja ok Wookie ik ben meestal niet zo lang van stof en dus ook niet zo nauwkeurig.

Is wel zo makkelijk als die gozer ongeveer weet waar ie mee bezig is! :wink:

Enne… Daemon Tools roeleert heviger vind ik! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
Enne… Daemon Tools roeleert heviger vind ik! :stuck_out_tongue:

kweet niet :slight_smile: ik heb alleen overgetypt wat er op GoT stond :stuck_out_tongue:

ik heb alleen overgetypt wat er op GoT stond :stuck_out_tongue:

Ik niet! :stuck_out_tongue:

Yo,

ik heb ff met dat www.daemon-tools.com gerotzooid en het werkt! Dank dank voor alle hulp :).

You’re welcome :smiley:

BTW wat vind je eigenlijk van dat spel? Ik had namelijk een origineel gekocht en die heb ik toen maar snel verkocht omdat ik hem hartstikke moeilijk vond :frowning:

BTW wat vind je eigenlijk van dat spel?

Errrug leuk. Ben al vrij ver denk ik. Veel humor weer enzo :). Maar ik denk dat ik Monkey Island 3 leuker vindt. En moeilijk? Ben nog niet veel obstakels tegengekomen :). Er wordt ook veel gerefereerd naar oudere games van Lucasarts. Lachen is dat :p.

Originally posted by Dickbride
Er wordt ook veel gerefereerd naar oudere games van Lucasarts. Lachen is dat :p.

Dat vind ik dus een nadeel omdat ik die nooit gespeeld heb :slight_smile:

De Monkey Island serie RULES !!

MI 1 heb ik nog op EGA resolutie gespeeld , paste nog op 2 schijfjes. The Insult Swordfighting … geweldig !

MI 2 was al wat groter ; wat mij betreft wel het BESTE gemaakte spel ooit qua filebeheer. 1 .EXE file , 1 Dat file en 1 config file. Mooi hoe de muziek van de ene scene naar de andere overliep. Alhoewel het verhaal in 2 redelijk dom was. En overal ™ achter :slight_smile: superhumor.

MI 3 was ERRUG wennen… compleet andere tekenstijl , poging tot 3d en cartoon , heel erg raar allemaal , maar wel leuke humor , spraak en op cd-rom…

MI 4 was redelijk saai , wel aardige humor , de echte MI humor… ouwe bekenden , Stan , Elaine… maar de gevechten zijn best moeilijk , dat lukte mij ook niet zonder walkthrough. Verder is de 3d behoorlijk geslaagd.

Ik wil Monkey Island 5 ! The kids of Elaine and Guybrush strike back ! (weetikveel…)

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]De Monkey Island serie RULES !!

MI 1 heb ik nog op EGA resolutie gespeeld , paste nog op 2 schijfjes. The Insult Swordfighting … geweldig !

MI 2 was al wat groter ; wat mij betreft wel het BESTE gemaakte spel ooit qua filebeheer. 1 .EXE file , 1 Dat file en 1 config file. Mooi hoe de muziek van de ene scene naar de andere overliep. Alhoewel het verhaal in 2 redelijk dom was. En overal ™ achter :slight_smile: superhumor.

MI 3 was ERRUG wennen… compleet andere tekenstijl , poging tot 3d en cartoon , heel erg raar allemaal , maar wel leuke humor , spraak en op cd-rom…

MI 4 was redelijk saai , wel aardige humor , de echte MI humor… ouwe bekenden , Stan , Elaine… maar de gevechten zijn best moeilijk , dat lukte mij ook niet zonder walkthrough. Verder is de 3d behoorlijk geslaagd.

Ik wil Monkey Island 5 ! The kids of Elaine and Guybrush strike back ! (weetikveel…)

[/B]

Heb 2 geloof ik als enige uitgespeeld…ook dat je moest verspugen ofzow…of was dat 1 of 3 ?..4 heb ik alleen eerste gedeelte gespeeld…:stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Heb 2 geloof ik als enige uitgespeeld…ook dat je moest verspugen ofzow…of was dat 1 of 3 ?..4 heb ik alleen eerste gedeelte gespeeld…:stuck_out_tongue: [/B]

In 2 moest je inderdaad bij de kroeg wat spuug ophalen op een papiertje. Ik kan me even geen verspuug scene herinneren.

Trouwens er zit een leuke traktatie in voor de oplettende adventurer :

In Monkey Island 1 op weg naar The Swordfighter (dat vrouwtje in het bos) kom je een gat tegen bij een boomstronk waar Guybrush dan zegt dat dit allemaal in een later stadium uitgelegd zal worden.

In Monkey Island 3 op het kerkhof kom je op een gegeven moment in een graf of een tunnel op het kerkhof (of zoiets… tering dit is lang geleden !) waar zich in het plafond een gat bevindt. Klik hierop en zie daar waar je hoofd verschijnt :slight_smile:

Ah , the memories … the pleasant memories…

heh Mr. Belvedere dat klopt idd van die easter egg :wink:

ik moet ook nog es MI4 uitspelen, de 1ste 3 heb ik al uitgespeeld :slight_smile:

LucasArts adventures zijn gewoon de beste die er zijn :slight_smile:

Sam & Max, Day Of The Tentacle, Full Throttle, …

gewoon schitterend :cool:

Originally posted by The Amazing Duke
[B]heh Mr. Belvedere dat klopt idd van die easter egg :wink:

ik moet ook nog es MI4 uitspelen, de 1ste 3 heb ik al uitgespeeld :slight_smile:

LucasArts adventures zijn gewoon de beste die er zijn :slight_smile:

Sam & Max, Day Of The Tentacle, Full Throttle, …

gewoon schitterend :cool: [/B]

Je weet ook dat er in Day Of The Tencacle het complete Maniac Mansion avontuur zit ?

Gewoon even naar de kamer met de computer lopen en USE computer doen :slight_smile:

LucasArts maakt gewoon enorm goede adventures , ik vind dat iedere adventure gamer ze gewoon verplicht minstens 1 keer allemaal heeft moeten spelen.

Je vergeet overigens Indiana Jones , Maniac Mansion 1 en Grim Fandango :slight_smile:

Ik vind gewoon de klassiekers een stuk beter spelen dan de serie die erna kwam. Alhoewel er stuk voor stuk nog goede tussenzitten in de markt die erna kwam ; Inca II Wiracocha , de Larry reeks , de Kings Quest reeks , Torins Passage.

Waar ik wel een hekel aan heb zijn adventures zoals Myst , Lighthouse The Dark Being. Dat speelt gewoon NIET lekker.

Je weet ook dat er in Day Of The Tencacle het complete Maniac Mansion avontuur zit ?

weet ik :slight_smile:

Je vergeet overigens Indiana Jones , Maniac Mansion 1 en Grim Fandango :slight_smile:

schoten me niet direct binnen :wink:

Ik vind gewoon de klassiekers een stuk beter spelen dan de serie die erna kwam. Alhoewel er stuk voor stuk nog goede tussenzitten in de markt die erna kwam ; Inca II Wiracocha , de Larry reeks , de Kings Quest reeks , Torins Passage.

Die zijn allemaal van Sierra (die volgens mij de 2de beste adventuregame developers zijn :))