Monkey Island 4

vbimport

Zijn er hier mensen die Monkey Island 4 aan het spelen zijn? Zoja, graag ff laten weten dan kan misschien iemand me helpen ik zit al 2 weken ergens vast en da’s niet leuk meer…

http://www.gamefaqs.com
Daar zal je het vast wel vinden denk ik :slight_smile:

ja ik weet dat ik overal walkthroughs kan vinden maar die wil ik eigenlijk niet omdat ik dan dat hele ding ga lezen en zodoende het spel verpest… ik wil niet meer dan een hint krijgen!

als je nou eens zegt waar je vast zit dan down ik de walkthrough ff en dan vertel ik je alleen dat stukje :slight_smile:

Dat is ook een goed idee…
Ik ben op Lucre Island. Ik moet over een bepaalde piraat de medische gegevens hebben. Die moeten eigenlijk door een aap uit een soort van “computer” systeem gehaald worden. Maar de aap is weggelopen.
Wat moet ik doen? Moet ik

1. de aap zoeken?
  2. alle mogelijke combinaties proberen (125 stuks!)

Dat was het eigenlijk al :slight_smile:

alle mogelijke combinaties proberen, als je nu goed kijkt staat ieder figuurtje voor een bepaald aantal letters, dit spel draait erom dat je schema’s maakt, ik heb het uitgespeeld zonder walktrough en je krijgt nog heel veel schema’s voor de buch anders kom je er gewoon niet uit
GRTZ

Kijk hier heb ik wat aan! :slight_smile: Bedankt :wink:

Goed dan heb ik weer wat te doen daar was ik anders nooit achter gekomen!
Is het verder wel een leuk spel? Stomme vraag eigenlijk :slight_smile:

Dat is precies hetzelfde stuk waar ook ik vastzat. Ik snapte geen hout van dat systeem totdat ik erachter kwam dat bepaalde plaatjes voor bepaalde lettergroepen in het alfabet staan…

Great game!

Ps. Dee-ehn, juig maar niet te vroeg. Na deze puzzel moet je door het moeras heen sturen en dat is ook een denkertje :slight_smile: Suc6!

De hele monkey island serie roeleert :slight_smile:

heb alleen geen tijd nu om 4 uit te spelen :wink:

leuk is dat je niet kan doodgaan enzo zodat je nie heel de tijd saven, restarten enzo

is heel leuk spel, maar na het moeras wordt het pas moeilijk hehe
GRTZ

Oh dat vinnik niet erg ik hou wel van een uitdaging. Alleen 2 weken vasthangen is niet alles maaaaarja je moet iets he? :slight_smile:

In dat moeras heb ik ook al uren zitten rondvaren maar ik ben toch echt van mening dat je een kaart nodig hebt :slight_smile:

ohja Monkey 1 was the best! Euh still is eigenlijk wel ja :slight_smile:

tip, je hebt de klok nodig die bij de schakende piraten staat, fungeert als soort van compas
GRTZ

Oh die heb ik al thanx!

zeg dee-ehn, word eens tijd dat je me dat spel ff levert…
ik begin nieuwsgierig te worden na al die positieve reply`s hier…

Mijn favoriet is nummer 3. Vooral dat “insult sword fighting” was erg goed. In deel 4 heb je dat ook nog wel maar in 3 was het origineler vond ik. En Dee-ehn in het moeras moet je effe goed opletten in welke volgorde Guybrush je de voorwerpen geeft en dan … ach zoek het dan zelf maar uit :wink:

GRTZ!

Insult sword fighting stamt al uit Monkey 1… en dan te bedenken dat ik toen nog geen Engels sprak maar het toch heb weten op te lossen. Heb ik wel een paar weken over gedaan :slight_smile:

Ik ben nog steeds bezig met het file retrieval dingetje ik heb de naam Peter P. Eater al gevonden dus ik kom in de buurt :slight_smile:

En voor Xian: vanavond draai ik je wel ff een kopietje!

Het is echt té jammer dat dat Insult Sword Fighting eruit is gehaald (er is nu alleen nog dat kleine beetje Insult Arm Wrestling in het begin in de Scumm Bar). En dat Monkey Kombat is echt het stomste onderdeel van alle Monkey Island-spellen wat mij betreft.

Je moet toch zwaardvechten met die vent uit Australie…

Hmmm Deel 1 en 2 heb ik niet. Zal mijn ogen eens open houden hiervoor :wink:

Deel 1 en 2 zijn vaak in zo’n duopack te koop voor weinig, volgens mij had ik ze een tijdje terug bij de Bruna gezien.