Monitor

vbimport

hoe krijg ik een tv als monitor te werken, ik weet dat het kan wil het eens uit proberen heb een tv die ik als monitor wil gebruiken. iemand die kan vertelen hoe ik dit moet doen???

Euh ten eerste wil ik ff zeggen dat ik je het niet kan aanraden als je nog letters ofzow wilt kunnen lezen… dat is op een tv echt niet fijn meer (of het moeten grote letters zijn)…
voor games of films kan het echter prima

Hoe je het moet doen? Nou dat kan op verschillende manieren:

1. een vga kaart met tv out erop
  2. een trust televiewer tussen je computer en je tv zetten
  3. een tv kopen met vga-in (sony)
  4. met een stukje zelfbouw electronica een tussenkoppeling bouwen (goedkoop maar zeer slechte kwaliteit…)

gewoon tv out gebruiken op je video kaart als je dat hebt anders moet je ff een andere kaart kopen :wink: :wink: :wink: :wink:

Koop een Asus kaart met TV out of zo Suk6

Vraag eerst voordat je een kaart met TVOUT koopt, want sommige kunnen maar 800X600 weergeven op tv en andere weer 1024X768 , dus informeer voordat je er een koopt, meestal zijn de tv uitgangen van de ATI kaarten behoorlijk goed.

hi probleem opgelost, iedereen bedankt en sorry voor de crosposting

Originally posted by ciske
hi probleem opgelost, iedereen bedankt en sorry voor de crosposting

Hej, da’s mooi

En wat was het ???
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig …

Originally posted by mrDJ
[B]

Hej, da’s mooi

En wat was het ???
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig … [/B]

Ik wilde het net vragen… post hier ff de oplossing voor je probleem zodat in de toekomst een ander persoon hier misschien ook wel profijt van kan hebben… dan kan dit topic daarna ook mooi dicht :slight_smile:

nou ik na die geforce met tv out gekocht te hebben even gekloot. maar ik kon de scherm niet vinden die in de boek stond ik ging naar configscherm en dan naar systeem en dan de geforce en dan proporties maar daar was ie niet. vandaag rechtsonder in mijn scherm op de taakbald staat een icon van display controls en toen naar advenced gegaan en daar was tvout optie wel, nog even gekloot met de pal b en pal g, hij acepteerde 600*800, tv aangesloten, trouwens gedaan met super vhs kabel. mijn tv was van sony. en hij deed het. niet echt een perfect beeld om letters te lezen en zo maar die films zijn veel beter op de tv en de spellen ook.

Originally posted by ciske
nou ik na die geforce met tv out gekocht te hebben even gekloot. maar ik kon de scherm niet vinden die in de boek stond ik ging naar configscherm en dan naar systeem en dan de geforce en dan proporties maar daar was ie niet. vandaag rechtsonder in mijn scherm op de taakbald staat een icon van display controls en toen naar advenced gegaan en daar was tvout optie wel, nog even gekloot met de pal b en pal g, hij acepteerde 600*800, tv aangesloten, trouwens gedaan met super vhs kabel. mijn tv was van sony. en hij deed het. niet echt een perfect beeld om letters te lezen en zo maar die films zijn veel beter op de tv en de spellen ook.

Een TV mag dan wel een 800x600 beeld aankunnen, maar de feitelijke resolutie is veel lager aangezien de dot pitch veel hoger ligt… (en nog wat redenen maar dat ga ik maar niet allemaal uitleggen)… zodoende is het zowat onmogelijk om te lezen wat er op je beeld staat…

En voor de personen die geen nieuwe video kaart willen kopen, zijn er ook kastjes in omloop die dit signaal omzetten… naar tv out.

Originally posted by TDI
En voor de personen die geen nieuwe video kaart willen kopen, zijn er ook kastjes in omloop die dit signaal omzetten… naar tv out.

Dat zei Dee-ehn al met zijn ‘optie 2’ (of ‘optie 4’ als je zelf kunt knutselen).

Trust is niet de enige die zoiets heeft, er is nog een merk als het goed is (ik dacht Dynalink, maar kon daar op hun site niets van vinden, dus misschien zit ik er naast)