Monitor kapot?

vbimport

Ey,

Ik heb met een 32 MB AGP Power Color Geforce ll MX Retail de hele tijd goed kunnen computeren op mijn 19" monitor. Ik had echter bij het bedrijf waar die videokaart vandaan kwam, deze besteld: -32 MB AGP Power Color Geforce ll
MX TV-OUT Retail.

Die videokaart vandaag omgeruild tegen de goeie, met TV-OUT dus. Na deze aangesloten te hebben werkt mijn 19" monitor ineens niet meer :frowning: Op mijn oude 15" monitor kan ik wel gewoon computeren.

Het beeld op de 19"monitor flikkert de hele tijd; heel af en toe kan je beeld zien, en is erg donker. Zo donker dat ik bijna niets kan zien op de monitor. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Is ook de refreshrate goed ingesteld ?

Kun je de monitor niet resetten of is er geen optie om hem te demagnetiseren.hoop voor je dat het lukt want als je een keer 19 inch hebt gekeken is het klote om 15 inch te kijken.:frowning:
Ps wat voor merk??
:cool:

De juiste driver geƃĀÆnstalleerd, de nieuwe kaart zal ook een nieuwe driver gebruiken.

Verwijder anders de hele kaart uit apparaatbeheer, evenals de monitor. Start opnieuw op enlaat Windows de hardware opnieuw detecteren.

Ik hoop dat het werkt.

Met een andere VGA kaart doet ie het wel?! Anders is je moni naar zā€™n grootje!

Je zegt dat je beeld flimmert. Heb je wellicht de refreshrate van de VGA out gelijk gezet aan die van de TV out? Dat zou betekenen dat je VGA op 50Hz loopt, waar die 19" wellicht niet tegenkan, maar die oude 15" welā€¦

OK these are the facts:

LG 990C 19"monitor (www.comptechworld.com gekocht)
die kaart dusā€¦ ā€¦en met mijn oude diamond 2MB kaartje doet die monitor ook zo raar. Het beeld op de 15" is ook niet goed. Het is heel vaag te lezen allemaal.
Ik ga ff proberen alles te uninstallen; maar aan het begin (met het booten, BIOS starten enzo) is het beeld ook al niet goed.

Wat bedoel je DN? Ik heb nix eraan gedaan eigenlijk. Toen ik voor het eerst opstartte zag je iedere minuut 2 seconden GOED beeld. Toen heb ik zitten kutten denk en zal het wel fout gegaan zijn. Hoe kan ik dat instellen wat jij zegt?

Alvast bedankt maar weer :slight_smile:

Rechter muisklik op desktop dan ga je naar instellingen dan naar geavanceerd dan adapter alle modi weergeven en dan kun je kiezen in met welke hertzen die moet lopen. :slight_smile:

Ik kom tot adapter :slight_smile: Alle modi weergevn staat er niet tussen :frowning: Der staat daar helemaal nix :frowning:
Who knows da solution :slight_smile: ?

[edit]nou ik heb andere monitor ingesteld, standaard 1024 SVGA ofzo, heb m op optimaal gezet; krijg ik m niet meer hoger dan 640*480 :frowning: Maarja; nog ff wat dingen proberen met dat gekke ding :frowning:/edit]

Originally posted by jpschadde
[B]OS: Win 98 SE

Ik kom tot adapter :slight_smile: Alle modi weergevn staat er niet tussen :frowning: Der staat daar helemaal nix :frowning:
Who knows da solution :slight_smile: ?

[edit]nou ik heb andere monitor ingesteld, standaard 1024 SVGA ofzo, heb m op optimaal gezet; krijg ik m niet meer hoger dan 640*480 :frowning: Maarja; nog ff wat dingen proberen met dat gekke ding :frowning:/edit] [/B]

Rechter muisklik op desktop dan ga je naar instellingen dan naar geavanceerd en dan monitor of staat die er ook niet bij ??
Heb je trouwens dat icoontje van je Grafische kaart niet in de rechteronderbalk staan ??Want daar kun je die instellingen ook veranderen of hier start,instellingen,beeldscherm daar staat bij mij Liyama A901HT en daar kun je dat ook veranderen.
Nou hoop dat dit helpt.:cool:

helpt geen fuck :frowning: monitor had k ff veranderd. Het beeld is echt tegen zwart aan :frowning: Ik snap der geen fuck van. Maar verders doet ie t geloof ik nog wel :frowning: VAAG!

Degauss werkt ook niet? Kan nog steeds een driver-probleem zijn, dus probeer zoals Da Tax zei eerst ff je kaartje deruit te slopenā€¦de-installenā€¦en redetectenā€¦

degauss werkt niet nee :frowning:
Driverprobleemā€¦ ā€¦heb kaart eruit gehaald, drivers verwijderd, kaart overnieuw erin, start ik windows op; eerst dat dos scherm; blauw tot zwart. dan windows; blauw tot zwart; dan in windows; ik kan nix lezen. andere monitor erop; werkt superz. Zo ff kijken of die monitor het doet op andere pc. kan ik misschien andere kleuren hebben ingesteld per ongeluk ofzo?

pfff heavy problemā€¦het kan niet aan kleurinstellingen liggen, want dan zou je iig iets moeten zien! heb je het al op een andere pc geprobeerd? Ik denk toch dat je monitor anders zijn beste tijd gehad heeft? garantie?

Jah wel garantie nog geloof ik; zo ff voor mailen. FF op andere pc proberen; doe ik vanavond; moet zo weer basketballen :slight_smile: (ook belangrijk:p)
Ik kan ook wel iets zien; maar H E E L S L E C H T :frowning:

Ik heb ooit de fout gemaakt om een hogere resolutie in te stellen dan mijn monitor aankon :frowning:
Moest toe op zoek naar iemand met een computer die die resolutie wel aankon om 'm weer terug te zetten, want het gevolg was dat het scherm dan op zwart staat met een alleen een kleine streep erover.
Je kunt dus de resolutie zelf niet meer terugzettenā€¦

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je niet per ongeluk aan brightness zitten kutten? Dat je beeld tegen zwart aan zietā€¦

Ik meen het serieus, ik heb namelijk een osd control dinges, en daarmee zet je het wel eens ongemerkt op donker ozo als je em optilt

mmm

als je in DOS al shit beeld hebt, ligt het natuurlijk niet aan de drivers in windows.

je hebt bij het wisselen van de VGA kaart toch niet de pinnen van de monitor kabel beschadigd he ?

als je voorop de monitor op de tiptoets je vingertop legt
is het menu dan nog wel dezelfde kleur
LG 19" is volgens mij tiptoets met groen menu, zwarte letters
soms blauw, rood
Weet je echt zeker dat je de waarden niet verneukt hebt ???

Dude, als je n nieuwe monitor koopt, moet je voor het afkoppelen van de oude monitor, de oude uit systeem verwijderen voor het uitzetten van de pc, tevens geld dit voor de videokaart.
Anders blijft altijd nog in veilige modus die oude teringzooi staan,
en windows zou windows niet zijn als dat toch problemen op gaat leveren te zijner tijd.

Nee het menu is ook een donkere kleur; daarom kan ik niet aan instellingen zitten of iets dergelijks. Ik heb de monitor niet opgetild om de videokaart in te bouwen; maar het zou best kunnen dat er per ongeluk tegen een paar tiptoetsen is aangestoten of iets dergelijks.
Brightnessā€¦ ā€¦dat is dat tekeningetje met dat zonnetje he :slight_smile: ? Heb ik alle kanten opgedraaid die het kon. Ik heb hem net ook aangesloten op mijn andere pc; maar dan zie je dus ook dat heel donkere beeld met een streep die de hele tijd van boven naar beneden in het scherm gaat; en het beeld geeft zo ongeveer 2 seconden beeld; 2 seconden niet; 2 seconden beeld; etc. etc.
Als ik dan dat menu open dan gaat na 2 seconden dat scherm dus flikkerenā€¦ ā€¦en gaat dat menuutje weg en kan ik weer overnieuw beginnen.
Maar zal het dan aan een of andere monitorinstelling liggen of dat het kapot is?

[edit]Euh de monitorpinetjes zijn ook niet beschadigdā€¦:frowning:[/edit]

Originally posted by jpschadde
[B]Nee het menu is ook een donkere kleur; daarom kan ik niet aan instellingen zitten of iets dergelijks. Ik heb de monitor niet opgetild om de videokaart in te bouwen; maar het zou best kunnen dat er per ongeluk tegen een paar tiptoetsen is aangestoten of iets dergelijks.
Brightnessā€¦ ā€¦dat is dat tekeningetje met dat zonnetje he :slight_smile: ? Heb ik alle kanten opgedraaid die het kon. Ik heb hem net ook aangesloten op mijn andere pc; maar dan zie je dus ook dat heel donkere beeld met een streep die de hele tijd van boven naar beneden in het scherm gaat; en het beeld geeft zo ongeveer 2 seconden beeld; 2 seconden niet; 2 seconden beeld; etc. etc.
Als ik dan dat menu open dan gaat na 2 seconden dat scherm dus flikkerenā€¦ ā€¦en gaat dat menuutje weg en kan ik weer overnieuw beginnen.
Maar zal het dan aan een of andere monitorinstelling liggen of dat het kapot is?

[edit]Euh de monitorpinetjes zijn ook niet beschadigdā€¦:frowning:[/edit] [/B]

ā€œgewoonā€ kapot dus!..zou maar snel nieuwe halen als er garantie opzitā€¦:wink: