Monitor is nu toch echt overleden. Bijna dan

vbimport

Jongens,

ik heb in het verleden ook een thread geopend over het feit dat mijn monitor soms raar doet. Nou ja iig, hij doet het nu zeer slecht.

Ik moet mininaal twee minuten de computer aan zetten, en daarna kan ik pas de monitor aanzetten. Het lijkt wel alsof ie opgewarmd moet worden ofzo. Erg vervelend dus, maar ik denk dat hij dus binnenkort als voetenbank of aquarium gebruikt kan worden.

Weten jullie misschien wat het kan zijn? Hij is net 2 jaar oud, kan 1600x1200 aan en ik draai meestal 1024x768 @ 85 HZ.

Mijn vraag is dan ook, welke nieuwe monitor, 19" en niet zo gek duur ( max. 900-1000 piek ), moet ik dan nemen???

Ik heb de search functie al geprobeerd, maar niets gevonden. Want deze vraag is al vaker gesteld, en toen hadden jullie het over een LG, klopt dat?

Nou iig, kunnen jullie mij adviseren naar welke monitor ik dan moet uitkijken ALS deze het begeeft.

kep un Iiyama en deze vind ik wel erg fijn werken, alleen zou ik een 19 inch willen, of nog liever een 22 inch :stuck_out_tongue: LG was Samsung geloof ik (of een ander bekend merk) dus denk dattie ook wel OK is…

Wat je nu heb, is dat “toevallig” een CTX ?? kat namelijk precies utzelfde probleem…

Ik heb een Iiyama vision master pro 510 22"

Ik ben er zeer tevreden over, kheb hem gekocht via Ibazaar voor 28000Bfr (±1400fl), was slechts 2maanden oud.

moest ik jouw zijn en je wilt een groot scherm voor niet veel geld ga dan op zoek bij Ibazaar naar een jonge okkazie.

Heb je je monitor altijd op hogere refreshrates laten lopen dan in de specs vallen? Dat doen veel mensen (ik ook :)) en dat is niet zo goed voor ze :)…

Goeie nieuwe monitor? Ik vind het beeld van de Samsungs errug mooi. Of LG = Samsung weet ik niet, maar daar moet wel achter te komen zijn via Google ofzow!

Ik draai het max. wat ie aan kan. Ik heb aangevinkt of uitgeschakeld de refreshrates die ie niet aan kan in Windows.

Maar hij doet het nou steeds slechter, dus iemand een advies kwa monitor.

Ik zal es kijken naar die Samsung. Maar denk toch day ik voor Iiyama zal gaan…

Ik heb een LG 990 CS ofzo, kosste 750 piek, maar was ook vrij snel kapot. Kreeg wel binnen een dag een nieuwe, maar wat het probleem nou was weet ik nog steeds niet.
IK vind het een mooie monitor, mooi beeld, mooie alles, maar ilyama ofzo schijnt ook wel goed te zijn voor niet al te veel. voor goedkope monitor:

www.europc.nl
www.comptechworld.nl
www.fascom.nl
www.gistron.nl

Zal vast wel ergens een goeie tussen staan :stuck_out_tongue:

LG is niet Samsung trouwens, en euh… …je ziet er wel eens reclames van op tv :slight_smile:

Iiyama / Eizo / Barco / Sony :stuck_out_tongue: