Monitor dood?

vbimport

Ik heb de laatste tijd steeds vaker als ik mijn muziek wat hard aan heb staan of met mijn hand op de tafel tik, dat mijn beeld begint te flikkeren.

Het is een 19" monitor van een onbekend merk. Ik draai op een res. 1024 bij 768 met een refresh rate van 75 HZ. Ik heb al geprobeerd om deze lager te zetten, maar dan heeft ie het ook.
Hij kan ook op 85 staan, maar dan helpt ook niet.

Is mijn monitor stervendeā€¦?

:(:frowning: Hier wordt je niet vrolijker van.

Volgens mij niet, ik heb een 15" IBM monitor, en die heeft dat soort kuren al zo lang als ik me kan herinneren. Ik heb 240watt boxen naast die monitor staan(ertegenaan), en als ik de muziek hard zet, gaat het beeld aan de zijkanten ook een beetje trillen en verkleuren. Zelfs een beetje flikkeren. Maar volgens mij is dat niet zo erg. Zolang je gewoon goed met die monitor om blijft gaan.

Ik ga er iig niet mee bowlen of overgooien. Ik heb zoā€™n FPS1500 setje er naast staan. Hij doet dit pas sinds kort. Wel vreemd.
Zal ze maar een stukje verder weg zetten, die speakertjes dan.

Bij mij op het werk staat een 17" die na erop te hebben geslagen juist STOPT met trillen! :wink:

ja zoiets deed ik ook bij mijn 21" hij deed het toen wel beter jaā€¦:slight_smile: alleen was dit maar voor korte duur en daarna kon ik hem laten repareren

heeft mogelijk te maken met het electrische veld van je boxen, als je deze wat verder weg zet zal het probleem een heel eind zijn opgelost

Originally posted by bmad
heeft mogelijk te maken met het electrische veld van je boxen, als je deze wat verder weg zet zal het probleem een heel eind zijn opgelost

Dat heb ik ook als ik mijn boxen naar mijn monitor richt, het geeft soms wel dope beelden.

Laatst bliksemde het boven mijn appartementā€¦ DAT gaf leuke psychedelic kleurtjes op de monitor. Ik heb toch zeker 3 keer moeten degaussenā€¦ wordt je niet vrolijk van.

Zal wel een los contact in de print zitten , kun je laten opsporen door elke electronicaboer

Originally posted by R0bby
Ik heb 240watt boxen naast die monitor staan(ertegenaan), en als ik de muziek hard zet, gaat het beeld aan de zijkanten ook een beetje trillen en verkleuren.

zijn dat 240 watt computer speakers of 240 watt hifi speakers ?

Originally posted by xian
[B]

zijn dat 240 watt computer speakers of 240 watt hifi speakers ?
[/B]

watt denk je? :smiley:

ik neem aan 240W PMPO, dus iets van 15W DIN

Originally posted by Dee-ehn
[B]

watt denk je? :smiley:

ik neem aan 240W PMPO, dus iets van 15W DIN [/B]

DIN=RMS neem ik aan? :wink:

Zelfs 240 Watt Hi-Fi speakers is flinkā€¦

Maar als de monitor het goed doet zonder dat je op de tafel tikt, dan lijkt het me ergens een los contactje of een stekkertje dat niet helemaal goed zitā€¦het kan natuurlijk ook iets in de monitor zijnā€¦neem je dan het risico van onderzoekskosten (als de monitor nog goed genoeg is beter houden wellicht, anders laten onderzoeken en als het te duur is gewoon achterlaten :wink: )

ps als je boxen die niet goed magnetisch afgeschermd zijn te lang langs je monitor laat staan kan er wel degelijk permanente schade optredenā€¦zou toch zorgen dat daar iets meer ruimte voor is als ik jou was.

Originally posted by Da_Taxman
[B]
DIN=RMS neem ik aan? :wink:

Zelfs 240 Watt Hi-Fi speakers is flinkā€¦

[/B]

Neej, DIN is muziekvermogen (continu vermogen met meer dan 1% vervorming).

RMS = Sinusvermogen

Ennuh 240 RMS is ook bij hifispeaker flink. Er zijn er echter maar weinig die dat werkelijk aankunnen. Ja ik weet dat het vaak achterop staat (400W music, 250W RMS ofzo) maar daar moet je niet zo sterk op lettenā€¦ de spoel van de speaker kan dat dan wel aan, maar de conus is een ander verhaalā€¦ (en geloof me, ik kan het weten aangezien ik vroeger best wat speakers heb opgeblazen als beginnende DJ met hifispeakersā€¦).

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Neej, DIN is muziekvermogen (continu vermogen met meer dan 1% vervorming).

RMS = Sinusvermogen
[/B]

Nu je het zegtā€¦DIN zie ik op Hi-Fi speakers wel eens staan, maar bij PC speakers zie je alleen PMPO en RMS waarden staan (de goedkope speakermerken gebruiken eigenlijk allemaal de PMPO waarde omdat die zoveel hoger is en dus meer indruk maakt, terwijl een kwaliteitsmerk als Labtec in kleine letters alleen de RMS waarde vermeldt)

Nooit te oud om te leren he :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Nu je het zegtā€¦DIN zie ik op Hi-Fi speakers wel eens staan, maar bij PC speakers zie je alleen PMPO en RMS waarden staan (de goedkope speakermerken gebruiken eigenlijk allemaal de PMPO waarde omdat die zoveel hoger is en dus meer indruk maakt, terwijl een kwaliteitsmerk als Labtec in kleine letters alleen de RMS waarde vermeldt)

Nooit te oud om te leren he :wink: [/B]

En aan PMPO heb je nixā€¦ dat is het vermogen wat de speakers voor een zeer korte duur aan zouden moeten kunnenā€¦ met andere woorden: onzin :slight_smile: