Moet ik branden op 2x of op 8x

vbimport

ik heb wel eens gehoord dat als je op hogeren brand snelheid doet dat je dan data versliest klopt dit?
of is het maar wat gelul?

Neen, dat klopt niet helemaal. Ik brand altijd op 8x en alles werkt perfect.
Enkel als je PSX kopieert, dan brand je best op 2x (want een lens van een PSX is helemaal niet sterk en dan kan het zijn dat je een “schokkerig” geluid krijgt en de filmpjes ook nogal schokkerig overkomen)

waarom denk je dat je een 8x burner hebt!

Juis om op 2x te burnen!

The MAzTER

<<Gewoon op 8x blijven burnen>>

als je hoger schrijft en je PC kan nie volgen !!! dan schrijft hij fouten op de CD dus met muziek zijn dat tikken en haperingen en data kan niet meer opgestart worden enzo maar als je een goed systeem hebt dus bijvoorbeeld een Athlon 700 128 ram en een snelle harde schijf en dan een SCSI CD writer Plextor 12 speed met een goede SCSI controller erbij dan ga je zeker en vast op 12 speed nooit een fout schrijven !!!
en als je dan nog een CDRom lezer koopt ook een SCSI dan kan je zelfs perfect zonder fouten ON the fly kopieren !!!
en er komt ook nog binnenkort een Plextor 12/10/40 speed uit en die kan nooit meer een error krijgen !!! die wacht met schrijven tot hij terug data binnen krijgt !!
maar als je een systeem hebt zoals ik zie is dat al ver onmogelijk !!! dan kan je terwijl het burnen nog internetten enzo !!!

Je moet voor data gewooon speed blijven branden, en bij audio 4 of zo. Werkt perfect bij mij.

Greetz,
RMX

ik heb gister een psx spel op 8x gebrand en was klaar na 6 minuten en werkt ook nog

De enige beperking is inderdaad je computer. Als ik mijn brander (Plex 8432 IDE) in mijn ouwe P166 stop, lukt 4x speed nog nèt.
In de PIII-600 (waar 'ie normaal dus inzit) kan je tijdens het branden (op 8x speed) gewoon een vcd’tje kijken of internetten of wat je ook wilt doen.

ja ik ken ook zo’n gast en die gaat dat allerlei spellen spelen onder het branden
en dan zeg ik nee doe nou maar niet dan verneuk je de cd nee hoor!
en dan gaat ie ff q3 spellen en napster aanzetten en nog wat zooi downloaden is dt nou goed of klote hij had een p2

Je systeem is toch veruit het belangrijkste. Een supersnelle burner in een lamme machine geeft niks als ellende. Ik heb zelf een PIII 650Mhz en een Plextor UltraPlex 40 Max en een Plextor P124TS en ook mijn HD’s alles op SCSI. N.B. de burner zelfs op een eigen UW controller. Ik kan inderdaad alles 'On the fly" burnen en zelfs meerdere jobs tegelijkertijd doen. Advies: maak een snel systeem en je fikt ook snel.