Moeilijke vragen

vbimport

Yo, voor AK hebben wij een gozer die het leuk vindt om de laatste paar minuten van de les de hersens eens flink te kraken.
Zo verzint hij af en toe een moeilijke vraag. Als wij als klas dan niet het antwoord weten (de volgende week) krijgt hij een punt.
Nu is het zo dat wij een wedervraag mogen stellen. Als hij het dan niet weet, krijgen wij een punt.

Het is voor het vak Aardrijkskunde dat wij een moeilijke vraag moeten verzinnen.
Het beste is als die vraag ook een beetje uit de actualiteit is.
Of iets waar je elke dat mee te maken hebt.

Zo heeft hij de vraag: "Waarom is de lucht blauw" als voorbeeld genomen (wist ik, dankzij google, het antwoord op :))
Nu is de vraag "Waarom is het gras groen". Hebi k ook het antwoord op gevonden.

Maar nu kan i kgeen wedervraag verzinnen. Dus kunenn wij nooit punten scoren :mad:

weet iemand een moeilijke vraag + het antwoord? thx

vraag hem dingen voor computers…encryptie ofzo

wat niemand weet…

ga naar een techsite en zoek iets moeilijks uit…zou ik zeggen:)

oke, een flauwe klassieker:

er rijden 2 treinen naar elkaar toe, beiden met een snelheid van 10 meter per seconde. wanneer de tijd ingaat zijn ze 2500 meter van elkaar verwijdert. tussen de twee treinen vliegt een vlinder met een snelheid van 15 meter per seconde. deze vlinder begint op de ene trein, vliegt naar de ander, draait zich om en vliegt weer terug. hoeveel meter heeft de vlinder afgelegd voordat hij bruut om het leven komt?

antwoord: 1875 meter

(verhaal komt overeen met een trein die 20 meter per seconde rijdt… doet over 2500 meter dan 125 seconden… de vlinder legt in de 125 seconden 1875 meter af)

als de getallen niet kloppen -> het was hoofdrekenen

ah een soort van geheimtaal ontwikkelen :slight_smile:

ik zal het proberen…
Een ander probleem is dat je moet kunnen bewijzen dat het antwoord dat ik geef goed is. ik kan dus niet doen:

wat staat hier:

a;ijb;lh;blhausdgvgas

Ik ben koel

Ik moet dan dus een ander schrift “leren”.

Maar bedankt voor de tip :slight_smile:

Leuke vragen :

Waar op de wereld staat een berg OP , in plaats van IN het land ?

Als je alle rode bloedcellen van een gemiddeld mens naast elkaar zou kunnen leggen , hoe vaak kun je dan rond de aarde met de hele lijn ?

Moet het per se over aardrijkskunde zijn (ik neem aan dat AK daarover gaat)…

Ik wed dat Tax nog wel wat leuke vragen over Belastingen kan bedenken :wink:

Wie werd waar geboren en werd door wie hoe genoemd?

Misschien deze: hoe diep is elke zee??

een steenworp

de afstand tot eender welk hemellichaam??

een koestaart, op voorwaarde dat die lang genoeg is tuurlijk

Ik weet nog wel wat belastingvragen…
Van eenvoudig tot en met heel moeilijk, laat maar weten wanneer die zijn toegestaan… (ga er niet over nadenken als het toch niet mag :wink: )

het is natuurlijk mooi als ze over Aardrijkskunde gaan. Nog beter als het antwoord op geen internetsite te vinden is. maar in zon ouderwets boek uit de bieb…

Tot nu toe waren het vragen als: Waarom is de lucht blauw en Waarom is het gras groen.

Dat is nou niet echt makkelijk te antwoorden.

Het beste is als het antwoord op zichzelf al moeilijk is. en niet zomaar 1 woordje.

Waar staat een berg op een land in plaats van in een land; is een voorbeeld van een mooie vraag.
Maar na 5 min. denken kom je eruit (Tibet?) en het moet eigenlijk een hele week in beslag nemen…

Hoe oud is de Mount Everest?

Hoe zwaar weegt hij ?

Wanneer zijn stoplichten uitgevonden ?

Originally posted by Totibbs
Het beste is als het antwoord op zichzelf al moeilijk is. en niet zomaar 1 woordje.

Trust me, belastingkwesties kan ik zo opsommen dat het antwoord nog een expert vereist om het te begrijpen :smiley:

Waar staat een berg op een land in plaats van in een land; is een voorbeeld van een mooie vraag.
Maar na 5 min. denken kom je eruit (Tibet?) en het moet eigenlijk een hele week in beslag nemen…

FOUT !

Originally posted by Da_Taxman

Trust me, belastingkwesties kan ik zo opsommen dat het antwoord nog een expert vereist om het te begrijpen :smiley:

geef maar een voorbeeldje als je zo zeker van je zaak bent…
ohja het is (maar) voor 4 Havo E&M

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

FOUT ! [/B]

huh

Tibet ligt toch een en al in de bergen?

Originally posted by RMX
Wanneer zijn stoplichten uitgevonden ?

hier zit wel wat in.

Het is maar wat je onder stoplicht verstaat en je hebt er elke dag last / gemak van…

thx

Zoiets heet een verkeerslicht, geen stoplicht :smiley:

[B]

geef maar een voorbeeldje als je zo zeker van je zaak bent…
ohja het is (maar) voor 4 Havo E&M [/B]

Kan heel simpel beginnen:
Een Belg werkt in Nederland en blijft sociaal verzekerd in België op basis van de EG-Verordening 1408/71.
Wat is de heffingskorting die deze Belg kan krijgen voor Nederlandse belastingdoeleinden.

Aanvullende gegevens:
Hij heeft geen kinderen en is jonger dan 50 jaar en geen herintreder.

Dit is een simpele vraag

moeilijke vraag morgen indien nodig.

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Kan heel simpel beginnen:
Een Belg werkt in Nederland en blijft sociaal verzekerd in België op basis van de EG-Verordening 1408/71.
Wat is de heffingskorting die deze Belg kan krijgen voor Nederlandse belastingdoeleinden.

Aanvullende gegevens:
Hij heeft geen kinderen en is jonger dan 50 jaar en geen herintreder.

Dit is een simpele vraag

moeilijke vraag morgen indien nodig. [/B]

haha hoor die grap dan!

Hoe moet ik nou weten wat de EG-Verordening 1408/71 is?

Kijk, met alle respect, het moet een vraag zijn waar je 8 dagen zoet mee bent. en niet een hele studie naar moet maken…
Tenzij jij nu gaat beweren dat je dat gewoon op google kan vinden… dan is het andere koek :slight_smile:

Maar ik heb het gevoel dat ik teveel blijf hangen bij: EG-Verordening 1408/71"

en dat gewoon moet laten voor wat het is, en kijken welke kortingen hij kan krijgen…

kijk, enerzijds moet het moeilijk zijn, zodat wij een punt krijgen. Anderzijds niet zo moeilijk dat ik zelf niet eens het antwoord kan achterhalen.
Want zodra hij erachter komt dat ik “cheat” weet ik wel de gevolgen. En jij maar lachen…:o

Hehe LOL wat een gedoe :slight_smile:

Ff kijken of ik wat weet te verzinnen mbt AK…

1. Wat is de temperatuur van lava 5 minuten na een eruptie in een gebied met landklimaat in hartje winter?
  2. Waarom verschuiven de “aardplaten”?
  3. Waarom heeft men de polders, ondanks de bekende bedreigingen van het water, toch onder NAP gelegd?
  4. Waarom heet een kavel een kavel? :slight_smile: