Moederbord

vbimport

ik ga binnen kort een nieuwe pc bouwen nu denk ik er over om een dual moederbord erin te stoppen …
Wie heeft hiermee ervaring opgedaan …
draait alles perfect.
In de winkel krijg je zo vaak niets zeggende antwoorden.
Heeft dit veel voordelen…
Wordt het ondersteund door software…
Ik hoor graag jullie mening

Je zal iig winNT/2000 of linux moeten draaien, want win9x maakt er geen gebruik van.
Het wordt dan op deze platforms prima ondersteund, het aansturen van de cpu’s gebeurt namelijk door het OS en niet door een programma.

Het heeft natuurlijk het voordeel dat je meer clocksnelheid kan bereiken. De vraag is echter, heb je het echt nodig. Het is een stuk duurder, en met bijv. een Thunderbird 1200 met een leuk moederbordje ben je goedkoop uit en ben je voorlopig snel genoeg.

Als je echter van plan bent flink video en plaatjes te gaan editen, dan kan het wel nuttig zijn, maar voor een gamer of een gemiddelde gebruiker heeft het denk ik weinig nut.

Djewst heeft gelijk… alleen bij echte zware apps die ook zo’n instructies gebruiken dat het veel effect heeft merk je het goed. Denk aan Photoshop, Autocad, Bryce enz enz. Is dat niet het geval, pak dan maar een single syssje met een zware CPU en vet veel mem (DDR:))