Moederbord

vbimport

ik loop er over te denken om een nieuw moederbord te kopen. welke chipset moet ik dan kiezen een intel 815e of een via chipset.
en wat is een raid moederbord

Ik heb zelf een Via ivm Amd K7! Ben er zeer tevreden over!

Een Raid controller is een controller die HD’s aanstuurd. Als je je HD’s in Raid configd dan werken de HD’s samen; dus sneller omdat je een bredere band kan gebruiken! Er zijn verschillende Raid configuraties; Je hebt Raid0, 1, 0-1, …
Voor IDE raid is alleen deze genoemde configuratie mogelijk! (ook nie altijd alle 3 hoor)
Op servers (SCSI) gebruiken ze meestal andere configuraties! (geloof Raid5)

Voor die paar tientjes meer maakt het ook nie uit! :wink:
Misschien voor de toekomtst!

i815 of Via (kt133(a)?)

Tja… wat je zo leest zo de i815 stabieler moeten zijn. Of het waar is? Waag het te betwijfelen… ik heb tot voor kort stage gelopen op een bedrijf met allemaal p3tjes met een i815 chipset… egg niet stabiel.
Zelf heb ik een KT133 based moederbord (MSI k7t pro2a) en die is reeeeeeeeeeeete stabiel!

Afgelopen donderdag een Asus A7v133 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over.
Deze heeft een VIA Apollo KT133A chipset.
Deze chipset is nu al een tijdje op de markt en daardoor zeer stabiel op de nieuwste mb’s.
Ik zou dus voor een KT133A gaan.

Originally posted by djewst
Afgelopen donderdag een Asus A7v133 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over.
Deze heeft een VIA Apollo KT133A chipset.
Deze chipset is nu al een tijdje op de markt en daardoor zeer stabiel op de nieuwste mb’s.
Ik zou dus voor een KT133A gaan.

Hé!! Ik heb datzelfde plankje maar heb een probje ermee! M’n geheugen wil nie op 133mhz draaien! :frowning:
Heb 2x128MB RAM. Wat heb jij?!

ThX!

via chipset !!!

advies cpu : amd t-bird 1200 (266)
advies mobo : abitkt7a raid

Stabielste mobo’s onder de KT-133(a) based boards is MSI (K7T pro2a, Turbo etc)

Originally posted by Dee-ehn
Stabielste mobo’s onder de KT-133(a) based boards is MSI (K7T pro2a, Turbo etc)

Die MSI schijnt idd wel aardig stabiel te wezen ja! (mijn ASUS ook hoor! :wink: ) Maar helaas zat er een bug in die Turbo-R van MSI toen ik een nwe mobo moest hebben! Anders had ik daar nu ook op gedraaid!
Heb nu dus een ASUS A7V133A; zekerste weten goed dingetje!! :wink:

ik zoek een moederbord voor een p3 800.
het liefst een raid met 5 of 6 pci sloten

Wookie,
ik heb er 1x 128 en 1x 256MB PC133 RAM in zitten.
Erg vreemd dat je ze niet op 133 krijgt.
Heb je je board nog op jumeprfree staan? Zo ja, dan kan je het gewoon instelen in de bios, effe op user defined zetten. Zo nee, dan zal je jumpers op je moederboard moeten verzetten.
Default staat 'ie op jumperfree

Bmad… stuur ff een PM naar Xian die kan je vast helpen… hij si de computerbouwer hier (die veel van P3 weet) :smiley: