Moederbord

vbimport

ik heb win 2000 geinstalleerd maar nu zegt de device manager dat alle 2 de com poorten niet goed zijn. moet ik hiervoor een nieuwe driver downen of iets anders?
ik heb een asus p2b moederbord en onder win ME en win 98 deden ze het uitstekend

kingjw

You’ll have to do a BIOS upgrade, after that they will work again.

Good luck,
Djewst

Ga naar de volgende URL. http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
Daar vibd je de nieuwste BIOS update 1012.
Deze even inschieten en alles is OK

ik heb de bios gevonden. maar als ik 't zip filetje uitpak krijg ik een bin filetje. wat moet ik hiermee?

jw

Gebruik het prg… AFLASH van de http://www.asus.com site en daar kun je de nieuwe bios update ook krijgen en tevens staat daar ook wel vermeld hoe je moet flashen…

PS, doe het wel goed!! want als je het niet goed doet kun je je bios van comp. goed verzieken…

Greetings:

IceCOOL

k, bedankt iceman
ga nu straks ff kijken omdat de server van asus down is.

jw

icecool, als ik dat progje heb gedownloadt en op de uitlegpage kijk zegt ie dat ik een opstartdisk moet maken en daarvan de AUTOEXEC.BAT en de CONFIG.SYS moet verwijderen en er aflash en de bios update op moet zetten. heb ik gedaan, pc herstart maar dan zegt ie dat het geen geldige boot disk is. enig idee hoe ik 't nu moet doen?

thx

jw

Om een boot floppy te maken doe je gewoon zo:
Format /s a: en als de floppy klaar is zet dan aflash op de floppy en de bios update file er ook op (De file moet wel uitgepakt zijn dus niet gezipt) dan schrijf de naam van de file bv P3B1004.awd daarna start je comp. opnieuw op met de floppy (zet de bios wel op boot a/c/cdrom (kan ook anders zijn)druk op save bios)als de comp is op gestart van de floppy start aflash kies hierbij de optie save bios eerst (onder de naam bv. p3b1003) daarna de optie flash bios (ps vul hierbij de hele file naam in bv p3b1004.awd (wel de goede file pakken dus de nieuwe) en nou doet de comp. alles zelf, en als alles klaar is reboot de comp… (SuCCeS)

Greetings:

IceCOOL

Oja, download de bios file wel bij ASUS zelf want anders werkt AFLASH niet goed want het moet wel een ******.AWD file zijn

Greetings:

IceCOOL

thx, icecool dat ga ik ff doen!

jw