Modem troubles

vbimport

Ik heb een nieuw MB (MSI 6330 k7t Turbo lim.edition)+AMD 1,4 Ghz processor gekocht. Systeem werkt prima, alleen met de modem die ik erbij heb gekocht wil t maar niet 100% lukken.

Ik moest een nieuwe modem kopen omdat het MB alleen pci sloten heeft, waar mijn oude modem dus niet in past. Dus een Etech modempje gekocht. Eerst de Etech 56k pci intern motorola. Die kreeg ik niet aan de praat. Omgeruild voor een etech 56k intern rockwell. Installatie verloopt prima en uiteindelijk kan ik girotel de opdracht geven om verbinding te maken, maar dan moet ik op dat moment de stekker van de telefoon erin stoppen. Doe ik de stekker er direct in dan heb ik het idee dat de modem de lijn open houdt en niet weer ophangt. Als ik bv verbinding heb gemaakt met girotel en wil daarna nogmaals verbinding maken dan is er geen kiestoon (omdat ie dus nog niet opgehangen heeft…)

Je moet voor girotel een bepaalde string instellen voor het modem en die heb ik er ook wel in, maar dat brengt geen verandering in het probleem.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

oh het systeem is vers geinstalleerd, dus dat kan het probleem niet zijn.

sja das klote…ik zou zo snel geen string weten, maar dat verschilt echt helemaal per type en merkmodem, wat je wel als oplossing zou kunnen proberen is het rnaapp process ff sluiten als je klaar bent met girotellen…en dan weer inbelle. als het goed is sluit ie namelijk dan de port iig wel af!

Originally posted by -=HeadLesS=-
wat je wel als oplossing zou kunnen proberen is het rnaapp process ff sluiten als je klaar bent met girotellen…en dan weer inbelle. als het goed is sluit ie namelijk dan de port iig wel af!

ehhh kan je aangeven wat dit is? Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt en hoe ik dit moet doen…:confused:

Originally posted by Clint
[B]

ehhh kan je aangeven wat dit is? Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt en hoe ik dit moet doen…:confused: [/B]

uhhh ja…dat kan ik…:stuck_out_tongue:

wat voor OS draai je…ik gok win98 ofzow…
dan gewoon ff ctrl alt del doen en in de taskmanager dat ding sluiten…als het goed is kan je daarna weer inbellen dan namelijk! suc6

Start hoere hyperterminal op en bel iets , breek dan af.
Nu gaan we met de console spelen :

Tik 1 keer ATH en ENTER
Tik dan in de console net zo lang ATZ en enter totdat je OK als antwoord krijgt.

Nu gaan we modempje commando spelen. Overal achter elke regel natuurlij een enter :

Factory reset :
AT&F
Je Kunt ook AT&F1 pakken , dan pakt ie het duitse net als default , dit net is zwakker en dan wordt je modemsignaal extra versterkt , is soms wel handig met veel rotzooi op de lijn.

Modem resest :
ATZ

Makkelijke instelling :
AT&C1&D2S0=0S11=50

&C1&D2S0=0 is ongeveer zoiets als , hou de lijn laag , maak pas hoog als ik dat wil en bij een RING niet meteen hoog gooien.
S11=50 is ongeveer snelste wat een modem kan bellen (50 deuntjes per seconde). Hier mij niet helemaal op vastpinnen , allemaal materie uit het verleden

Wegschrijven info :
AT&W
AT&W0
AT&W1

meestal werkt 1 niet.

Op sommige modems kun je met AT&V of AT&V1 een compleet overzicht krijgen.

Overigens lees het Girotelboekje GOED want je moet je modem ANDERS instellen dan de normale N,8,1 !!!

Suc7

Hoe heb jij die modem geinstalleerd

zie ook:

http://213.196.35.81/forum/showthread.php?threadid=34230

[QUOTE]Originally posted by The MAzTER
[B]Hoe heb jij die modem geinstalleerd

Als ik bij mijn systeeminfo kijk dan zie ik bij modem staan: cxt1035 - hcf pci modem.
Tevens staat er als "nieuw onderdeel"hcfmodem wdm, en als ik daar verder in kijk conexant pci modem emulator…

Hij zit op com3 en windows geeft geen (fout)meldingen.
Op de pagina www.e-tech.nu gekeken voor een nieuwere driver, maar volgens mij is het dezelfde die ook op de cd staat.

Bedankt voor de tip modemhelp.com Headless (en vorige tips). Die pagina ben ik nu zwaar aan het doorspitten…
Ik werk trouwens met winme en helaas zie ik geen rnaapp in de taskmanager…

Mr. Belvedere: een heel technisch verhaal en ik heb er iets mee gespeeld, maar op na diverse vastlopers heb ik dit ook maar opgegeven…

pffft wat een kl$#@^%&*$# e modem… ik mis mijn oude modem wel heel erug. Gewoon plug en play. klaar…

De zaak waar ik het modem gekocht heb biedt weinig keus: e-tech of safeway. Ik ging voor de éérste omdat ie betrouwbaar en makkelijk zou zijn… nou nou… toch maar voor safeway kiezen of is dit net zo’n ellende?

Tja… E-tech modems zijn wel de snelste.

't is mijn 6e modem nu en mijn 2e was ook een e-tech, die was super, alleen kon ie om de een of andere reden geen grote bestanden uploaden dus had ik hem opgeruimt (stom stom stom)

Hmm… dat hcfmodem wdm ding heb ik dus niet in win2k

Originally posted by Clint
[B][QUOTE]Originally posted by The MAzTER
Hoe heb jij die modem geinstalleerd
Mr. Belvedere: een heel technisch verhaal en ik heb er iets mee gespeeld, maar op na diverse vastlopers heb ik dit ook maar opgegeven…

Wat voor vastlopers ? Accepteerde het modem de AT commando’s nu wel of niet ?

Originally posted by The MAzTER
Tja… E-tech modems zijn wel de snelste.

Wie heeft je dat wijs gemaakt?
De snelste uit het assortiment van je plaatselijke computershop zeker?!?! :wink:

Heb je nou inmiddels al een keer geprobeerd om em te verwijderen en daarna te laten installeren als Standaard Windowsmodem!? Werkt eruug vaak!

en ik kan het weten… :wink:

ach ja , pci modems zuigen zowiezo :slight_smile:

heel veel modemfabrikanten zeggen dat ze de snelste zijn… klopt ook meestal wel , als er aan de andere kant precies zo’n zelfde modem staat. Tron had hier vroeger eens een paar goede stunts mee.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Wat voor vastlopers ? Accepteerde het modem de AT commando’s nu wel of niet ?

[/B]

Ikke uitleg niet volledig begrijp… ikke beetje dom op dit puntje :mad:

Wat ik heb gedaan: ik heb een nieuwe verbinding gemaakt, met een willekeurig telefoon nummer. Die laat ik één keer overgaan en dan ga ik naar eigenschappen van de verbinding en dan configureren en dan verbinding en dan geavanceerd. Daar kan ik poortinstellingen doen. Daar heb ik een aantal van de strings erin gezet.

Dit gedeelte:

Nu gaan we met de console spelen :

Tik 1 keer ATH en ENTER
Tik dan in de console net zo lang ATZ en enter totdat je OK als antwoord krijgt.

Nu gaan we modempje commando spelen. Overal achter elke regel natuurlij een enter :

Factory reset :
AT&F
Je Kunt ook AT&F1 pakken , dan pakt ie het duitse net als default , dit net is zwakker en dan wordt je modemsignaal extra versterkt , is soms wel handig met veel rotzooi op de lijn.

Modem resest :
ATZ

Makkelijke instelling :
AT&C1&D2S0=0S11=50

&C1&D2S0=0 is ongeveer zoiets als , hou de lijn laag , maak pas hoog als ik dat wil en bij een RING niet meteen hoog gooien.
S11=50 is ongeveer snelste wat een modem kan bellen (50 deuntjes per seconde). Hier mij niet helemaal op vastpinnen , allemaal materie uit het verleden

heb ik in zoverre dus uitgevoerd dat ik de stings erin heb gezet. Ik heb (nog) geen idee waar ik het probeer en wachten op een antwoord moet vinden zoeken… (dos venster ofzo?)

De commando’s kreeg ik er dus in. Ik kreeg trouwens van de girotel helpdesk ook nog twee: atx 3%bw en at%b3&c1 (overigens moet ik deze helpdesk wel een pluim geven voor de bereikbaarheid. Gewoon normaal tarief en binnen 3 minuten een persoon die met oplossingen komt. Alleen lukt dat nog niet voor mijn modem, maar enkele maanden geleden een ander probleem keurig opgelost)

Mijn handeling was steeds de string erin en dan de zaak opnieuw opstarten. Dan proberen te girotellen. De eerste instelling van de postbank zorgde meteen voor een tilt, waarna een reset het enige redmiddel was. Dit gebeurde ook met een aantal van de door jouw aangegeven instellingen. Maar helaas is de situatie op dit moment nog weinig verbeterd.

Ik zal (morgen denk ik) het modem eruit halen en op een andere plek er weer in douwen. Kijken of dat nog enig verandering in de zaak brengt.

Wordt vervolgd… (net een soap :stuck_out_tongue: )

Die AT commando’s moet je in HyperTerminal doen en niet in de eigenschappen van het modem zetten.

Jammer dat het geen ISA modem is , die werken tenminste onder DOS en dan had een simpele

ECHO AT&F >COMx

volstaan.

Ik ken een handig truukje dat mij al diverse keren mijn modem weer aan de praat heeft geholpen:

1. Zorg dat je zo’n gratis CompuServe CD krijgt.

2. Installeer dan die hele zooi

3. In de setup kan je nog met je hardware instellingen van je modem klooien, maar meestal heeft setup het allemaal al goedgezet.

4. als het eenmaal goed staat, deïnstalleer die hele shit van een Compuserve.

5. Nu doet je modem het waarschijnlijk wel.

Deze methode heb ik al meerdere met succes op verschillende systemen uitgevoerd. Nu heb je eens wat aan die compuserve…:slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Heb je nou inmiddels al een keer geprobeerd om em te verwijderen en daarna te laten installeren als Standaard Windowsmodem!? Werkt eruug vaak!

en ik kan het weten… :wink: [/B]

Dat werkt niet in dit geval. Deze modem is een winmodem wat inhoud dat een groot deel van het werk doorgeschoven wordt naar de cpu. Daarom werkt hij niet met de standaard drivers en ook niet onder linux.

Originally posted by Robshoek
Deze modem is een winmodem wat inhoud dat een groot deel van het werk doorgeschoven wordt naar de cpu. Daarom werkt hij niet met de standaard drivers …

Dus

Hardwarematig (“controllerless”) modem: -Voorzien van eigen processor - Probleemloze installatie
van de E-tech 56k specs… bekend dat het een winmodem is…?

is dit een creatieve manier van opschrijven, of is het een gewoon modem, :confused:

oplossing: Koop een nieuwe modem want Winmodems sucken aars grote tijd! :stuck_out_tongue: :wink:

Vervolg: ik heb mijn modem op andere sloten geprobeerd, maar dat bracht wederom geen verandering in de zaak.
Ik heb nu de etech helpdesk maar een mail gestuurd over dit probleem.
Ik wacht maar even af en het resultaat horen jullie wel weer.

Tot zover allen erg bedankt voor de tips/suggesties!!