Modchip

vbimport

Hi ,

Misschien is dit het gepaste forum wel niet maar ik wilde eens weten hoe ver men stond met de Playstation 2 . Ik wil mij er zo eentje aanschaffen en natuurlijk daar een chip in steken .Nu was men vraag kan je die ps2 al aan je pc hangen voor instellingen te doen ? Zijn er al modchips die gewoon werken zonder opstart cd en dergelijke toestanden ? Heeft er iemand al ervaring met modchip en ps2 ?
Graag had ik dus alle reacties vernomen .

bedankt ,
Snif:)

Heb geen PS2 dus kan er je nie zoveel over vertellen!
Kijk anders is bij PSXshop.nl en Plextor.nl!

toch al bedankt voor de tips :slight_smile:

www.modchip.com
http://www.modchip.com/ps2/

Die modchip voor de ps2 was al uit voor dat de ps2 in nederland was!

Volgens de man die in de videowinkel staat is de kwaliteit van de dvd-speler in PX2 geen vette (alleszins voor films) wat wel leuk is dat ze al gehalveerd zijn in prijs. Veel mensen zouden problemen hebben om dvd-films af te spelen, niet alle dvd’s spelen lekker af in een PX.

Dus met andere woorden is een ps2 een grote miskoop ?
Als ik er eentje zou aanschaffen ?

JA :cool:

Om eerlijk te zijn vraag ik me af wat je ermee moet… vergelijk die PS2 eens met een PC. Een PC kan veeeeeeeeeel meer dan een PS ooit zal kunnen… (een PS2 is een machine die een beetje kan internetten, wat CD’s/DVD’s weer kan geven en wat spelletjes kan spelen, that’s it!)…

Nu zullen vast veel mensen zeggen dat de grafische kwaliteiten van de PS2 veel hoger liggen dan die van de PC… ben ik het dus niet mee eens… speel jij je spelletjes maar eens op 800x600 over je TV out op je TV (dat is een hogere resolutie dan die van de PS2!) en kijk maar eens hoe dat uitziet… stukken beter!

Kijk je naar de spelletjes die je kunt kopen voor de PS2: die spellen zijn er veelal ook voor de PC. En voor die er niet zijn, zijn er wel andere vette games! Ennuh als je het goed doet zijn ze voor de PC nog gratiz ook… heel wat anders dan 150 piek voor een achterlijk spel…

Maarja… wie ben ik… ben zekers geen gamer :)…

Originally posted by Dee-ehn
Ennuh als je het goed doet zijn ze voor de PC nog gratiz ook…

Dan doe ik het vast goed :slight_smile:
Ennuh… Voor de pc zijn verschillende ps2 emulators dus kun je de ps2 games gewoon op je pc spelen!
Dat is nog eens cool he…?

En verder zijn er van de alle andere consoles ook emulators zodat je niet alle consoles hoeft te kopen maar alleen maar een pc. :cool:

Originally posted by Sorcerer

Ennuh… Voor de pc zijn verschillende ps2 emulators dus kun je de ps2 games gewoon op je pc spelen!
Dat is nog eens cool he…?

Indien de emu een beetje goed werkt wel ja… ik vond over het algemeen de PSX emu’s nogal slecht werken heel erg veel van je systeem eisen!

[B]

Indien de emu een beetje goed werkt wel ja… ik vond over het algemeen de PSX emu’s nogal slecht werken heel erg veel van je systeem eisen! [/B]

Die Vitual Gamestation was wel ok hoor! Maar die Bleem liep altijd met directX te kutten wat veel probs opleverde!

Ach ja, ik game ook nie! :wink: Hoewel ik wel weet dat het wel cool is; vroeger vééééél gedaan! :stuck_out_tongue:

Zit wel iets in wat je zegt ja ! Het probleem is dat ik niet graag veel games speel op de pc omdat het voor een onstabiele pc zorgt en dan verhelp je dan weer met een spelconsole .
Mor ik ben ondertussen al aan het twijfelen of ik niet beter een xbox kan aanschaffen . Want eerlijk gezegd hoor ik niet al te beste dingen over die ps2 . En die games raap je toch ook overal op hoor .
Bedoel die vind je op het net ook hoor die games voor de ps2 .

Hoezo zorgen games voor een instabiele PC? Een game is niet meer dan een app zoals enkele andere app… nix mee aan de hand dus…

Ennuh spellen voor de PS2 zijn niet allemaal zo makkelijk te kopieren daar velen DVDs zijn!

een dvd schrijven aanschaffen, die kan ik nu al krijgen voor 18000fr van pioneer, 2maanden terug nog 45000fr, dus die prijzen zullen ook wel snel zakken zoals e cd schrijver in de tijd dat die uitkwam, en als ge wa rondzoekt vind ge ook al dvdr voor 100fr ofzo, en ik denk dat er nog nie zo veel ps2dvd games uitzijn hier in belgie,
alleszins ik heb mij toch ne ps2 aangeschaft nu, bij ons zijn de prijzen nu gdaalt van 21000fr naar 13000fr, en binnekort ga ik er een neo4 of een messias chip inzetten, dan moet ik ook al nie meer wappen met die action replay nest.

Hoezo zorgen games voor een instabiele PC? Een game is niet meer dan een app zoals enkele andere app

Dat ben ik niet helemaal met je eens.

De meeste spellen zijn inderdaad gewoon een standaard spel dat vraagt om DirectX (8.0a) en een chritelijke geluidskaart , OpenGl of 3dFx en nog wat van deze standaarden.

Er zijn echter ook spellen op de markt die wat nauwer luisteren naar de software. Vooral ouwe spellen hebben hier nogal wat last van. Comanche (ouwe helikoptersim met vreemd geheugenbeheer in zijn programmatuur) is daar een mooi voorbeeld van. Spellen die specifiek op 3dfx technologie zijn gericht hebben in de prille beginjaren van 3dfx ook behoorlijk voor wat instabiele systemen gezorgd. Electronic Arts had daar vooral een handje van.

Staaltjes van goed programmeren vind ik bijvoorbeeld Max Payne , die interesseert het allemaal niet zo wat je in je bak hebt , het loopt wel. Weliswaar takke traag als je je niet aan de recommended specs houdt , maar tsja , dan roep je het noodlot ook over jezelf af.

Ik game graag :slight_smile: Ik wil meer games ! Geef me meer games !

Het kan zo zijn dat als je oudere spellen (ik herriner me Comanche nog, daar had ik zelfs een aparte bootdisk voor anders wilde het niet werken…) wilt draaien je problemen kunt krijgen tijdens het draaien van die spellen. Maarja, dat je oudere spellen gaat draaien denk ik niet zo (ok ik doe dat wel maar deze persoon wil een PS2 kopen, hetgeen toch wel meer richting “nieuw” ligt).

Enneuh een spel geinstalleerd hebben zal aan je computer verder nix doen… als hij onder het draaien crasht dan is het wat anders… maareuh dat een spel crasht… zal toch wel meevallen (ervan uitgaande dat je pc/windows stabiel is!)…

Ohja… nog ff dit: als je bang bent voor instabiliteit met games -> koop een extra hdd, zet die in een bracket en maak daarvan een games hdd met een kale win98 ofzow erop… dan boot je met die hdd als je wilt gamen zodat je games nooit op je werk kunnen storen…

Ik hoor het hier ik ben met echte pc liefhebbers aan het babbelen . Ik zit ook dagelijks enkele uren achter de pc en ik heb zeker geen traag bakske .
1GHz 256 MB sdram 40 giga hd 19 inch monitor
Geforce 2 ultra 64 MB dus ik denk niet dat ik lig te knoeien .
De reden waarom ik die ps2 zou willen is omdat ik dan ook vrij simpel kan spelen met een joypad en dit nogwel met twee als het spel dat toe laat ! Alles heeft zijn voordelen en nadelen daar bestaat geen discutie over . Ik wilde enkel weten of de console zijn geld waard was , en wat de meerderheid er over dacht . En ik ben eerlijk gezegd wat geschrokken , iedereen geeft meer slechte kommentaar dan goede .Al moet ik zeggen dat een kennis er een heeft en vind dat toch niet zo slecht hoor die games en dat beeld , trouwens de vooruit gand tegen over de psone is al groot vind ik voor mezelf. Ik ben trouwens ook eens benieuwd naar de opkomende xbox .

Originally posted by Snif
zijn geld waard was , en wat de meerderheid er over dacht . En ik ben eerlijk gezegd wat geschrokken , iedereen geeft meer slechte kommentaar dan goede .Al moet ik zeggen dat een kennis er een heeft en vind dat toch niet zo slecht hoor die games en dat beeld , trouwens de vooruit gand tegen over de psone is al groot vind ik voor mezelf. Ik ben trouwens ook eens benieuwd naar de opkomende xbox .

Een televisie heeft 625 beeldlijnen ( in de Amerika zelfs maar 525 !) , daar kun je niks aan veranderen. Deze beeldlijnen worden 50 keer per seconde ververst (in Europa dan wel).

Nu zijn er televisies (breedbeeld tv’s en zo) die een hoger aantal beeldlijnen en frequenties hebben. ZIe bijvoorbeeld
hier.

Je console wordt aangesloten op een tv. Hoe flitsend en snel de grafische processor van de console dus ook is , de beeldkwaliteit zal altijd afhangen van de televisie waarop je het beestje aansluit. Als jouw console kan “herkennen” of dusdanig ingesteld kan worden dan hij bijvoorbeeld op een coole breedbeeld tv alle 1250 beedlijnen 100 keer per seconde kan verversen , dan heb je denk ik best wel een aardig beeld.

Een monitor daarintegen zit heel anders in elkaar , maar dat moge duidelijk zijn.

Waarom kijk je dan films liever op je tv dan op je monitor ? Dat staat
hiero wel aardig uitgelegd.

Persoonlijk vind ik de PS2 er best leuk uitzien , heel wat beter dan een NES , maar ik ga nog steeds GEEN 700 pieken uitgeven voor een game console , waarna ik ook nog eens verplicht wordt om meer dan 100 piek neer te tellen voor elk goed spel.
Goed , dan kopieren we die , net als we doen op de pc. Dat kan ook , maar waarom zou ik alles dubbel doen ? Ik heb een pc , daar speel ik games op. Voor die 700 piek die ik extra (ik wil namenlijk dan wel EN een pc EN een ps2) kan ik ook een aardige AGP VGA kaart kopen die een nog beter beeld geeft dan de tv ooit zal kunnen leveren… En wie weet , kun je voor 700 piek een mooie 3d kaart kopen met daarop ook nog eens een tv uitgang !
Dan nog een logitech cordless desktop en je kunt bij wijze van spreke voor je tv hangen :slight_smile:

Nee , de PS2 vind ik te duur voor hetgene wat hij biedt. Om DVD’s te kunnen zien hoefde ik ook geen 700 piek uit te geven , daarvoor was 450 al genoeg. En een DVD speler voor in je pc krijg je al onder de 150 gulden.

Binnenkort komt er een bij mij wel een SNESje in , maar die koop ik dan ook 2e hands voor een behoorlijk laag prijsje. plus daar zit een copybox bij. Da’s weer wel leuk :slight_smile:

Die X-box wordt helemaal lache … een GeForce 3 met alle poespas zit er op en dan wil ik wel eens zien hoe dat apparaat zich gaat gedragen op die ouwe tv’s :slight_smile:

Bij mij lopen al die emu’s toppie! Helemaal geen probleem en met 1,6 Ghz merk ik ook niet echt dat ze je systeem helemaal opvreten!

Verder zijn er verschillende emu’s en de een of de ander werkt natuurlijk wel beter!

Verder zijn er heel erg veel spellen beschikbaar op inet, ik heb zelf zo’n 251 N64 Rom’z en 63 PS2 Rom’z