Mobo/cpu veranderen

vbimport

Het gaat hier om het feit of ik als ik een nwe mobo/cpu aanschaf en deze wil gaan gebruiken of ik dan met een schone lei moet beginnen! Dus moet ik ff opnieuw me OS installen of kan ik gewoon in me huidige sys de mobo verwijderen en dan na opstarten merken dat ik wat drivers enzo moet installen!?
(vast wel iemand die dit weet!)
Heb het weleens eerder gedaan en toen heb ik alles opnieuw geïnstalled, was toch nodig!

ThX alvast!

Het is beter om de hele boel opnieuw te installeren wanneer het moederbord vervangen wordt.

OP het moederbord zitten enkele controllers waarvoor ook drivers geladen moeten worden. Als je met de oude instellingen windows laadt op een nieuw moederbord dan is de kans groot dat het niet helemaal lekker loopt.

Dus mijn advies, als je gaat upgraden, installeer dan Windows opnieuw (is sowieso eens in de zoveel tijd een goed idee, alleen die registry raakt al goed vervuild na verloop van tijd)

Inderdaad, ik zou met een frisse start beginnen.
Levert alleen maar problemen op

Ik sluit me volledig hierbij aan… regelmatig formatteren is sowieso erg goed en als je iets aan je hardware config verandert is het zowat een noodzaak om te formatten! Zo begin je met en schone lei en heb je geen last van storende drivers of oude instellingen!

Ok! thx! (had alleen net alles opnieuw geïnstalled!) Maarja! maak ook nie uit!

Jep, formatteren. Bij de vervanging van m’n Intel Seattle2 mobo door een DFI heb ik eerst eens geprobeerd om alles terug aan te sluiten zoals op het Intel mobo en ook gewoon de scsi-controller met harde schijf, maar hij wou niet meer starten. Logisch eigenlijk, maarja, ik kon het maar proberen hé :slight_smile:

Als ik opnieuw ga formatteren ga ik vaak als volgt te werk.
Alles een voor een uninstalleren en van elke programma zonodig een backup maken. Dan houdt ik steeds minder over en weet ik uiteindelijk dat ik alles wat nodig is heb gebackupped.
Zo vergeet je nooit wat, en dat scheelt heel wat ergernis. Is wel even wat meer werk, maar zeer de moeite waard.

Ben zelf van PII350 naar AMD 700 gegaan, heb OS niet opnieuw geinstalleerd.

• Windows 98 SEC heeft hier geen problemen mee. Bij het opstarten worden er wel diverse nieuwe drivers geinstalleerd.

• Windows 2000 heeft er grootste moeite mee. Start niet eens meer op

• Beos heeft hier geen problemen mee

• Linux heeft hier geen problemen mee

(maar ik sluit aan bij de rest dat het wel verstandiger is op je OS opnieuw te installeren…

Greetz :smiley: Lathieza :smiley: